Gasvarmer Båd

Hej

Jeg har netop erhvervet mig en Shipman 28 båd, som jeg er ved at få styr på. Den har et indbygget radiatorsystem med en gasdrevet enhed som har væske der pumpes ud til 3 radiatorer. 

Jeg har prøvet at starte systemet og intet sker. For at finde ud af hvor fejlen er søger lidt råd til hvordan sådan et system fungerer. Jeg ville forvente at når jeg trykker "rød brænder symbol" knappen ind, så ville jeg høre en udsivning af gas som derefter skal tændes med "pietzo" knappen. 

Jeg har tjekket gas-flowet fra flasken og hen til enheden ved at skrue den gasdyse af som går ind i enheden - og flyder der fint gas når jeg åbner for flasken. Så der er altså gas på. 

Nogen ideer til hvorfor der ikke kommer gas videre? Nogle ideer til hvor  og hvordan jeg skal starte min fejlsøgning? Jeg har tjekket pietzoen og den virker (der kommer en gnist). 

Det er en gammel fætter fra 1974, men den ser ud til at være i god stand, så jeg håber jeg kan få den op og køre. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med et fabrikat og gerne billeder er det mere sandsynligt du vil få brugbare svar....




MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis