Køleboks til bil

Hej Alle,

Emnet har været oppe før, men det er noget tid siden, så jeg spørg igen :)

Hvad er folks erfaring med de små kølebokse man kan skyde i HN, T.Hansen, på nettet osv, da de kommer i mange former og varierende pris?

Vi køre til Italien til sommer hvor vi tager et stop ned, og et stop hjem, så boksen skal ikke bruges til mere end en dags proviant. 

Det er første gang vi skal på kør-selv, og den eneste erfaring jeg har, er fra den gang jeg var dreng hvor fatter havde et kompressor køleskab bag i hans Peugoet 405 mens vi kørte til syd Frankrig - ja vi havde også trailer og tagboks på     

Skulle der desuden være en med nogle gode tips til ferien, så bare kom med dem :)


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok foretrække almindelige gammeldags køleboks med fryseelementer i. Men det kommer jo lidt an på om der er mulighed for genfrysning af dem hvor i lander i Italien.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der findes 2 forskellige typer af kølebokse: 1 med kompressor og 2 med Peltierelementer.

Den med kompressor er nok den der virker som et køleskab og er dyrere end type 2.

Type 2 med Peltierelementer kan køle ned til 30°C under omgivelsesremperaturen.

Type 2 er den billigste.


fase

Jeg har en i min firmabil, dog købt ved Auto-G, det må være med Peltierelementer for den kan omstilles til at varme.

Den fungere fint, og holder madpakken og drikkevarerne kølige.. 


Vi prøver igen, i morgen --

Vi har en kompressorboks på ca 38 liter fra HN til små 2000 kr. Den virker formidabelt.


Med venlig hilsen
ktm

 

Beklager at jeg først vender tilbage nu :/

Jeg prøver at finde et med kompressor, for vil gerne have kontrol over temperaturen i boksen. Tak for input folkens


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Annonce

Vær opmærksom på at de fleste kølebokse til 12v/230v kun kører med kompressor når den til 230v, og såkaldt termoelektrisk, når den tilsluttes 12v, og termoelektrisk, er nok med et peliterelement

@Grillbill85, en termoelektrisk køleboks, når man er 8 timer on-the-road, kan den ikke klare skansen så længe tænker du??


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Leif
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis