Bærende væg eller ej,

Jeg har et gammelt hus fra 1967. Vi skal have revet en væg ned, men studser lidt over om den kan være bærende eller ej. (vi får selvfølgelig en ud og kigge på det)

Væggen står i den lange retning med huset, altså ud fra den ene gavl. Der er gitterspær på, og de støder ikke direkte ned i væggen.

Jeg tror ikke den kan være bærende, men nu er jeg alligevel nysgerrig. 

Se tegningerne


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis gittespærene ikke ligger an på muren - altså ingen aflastning til muren, giver muren ingen støtte - så ned med den. Hvis gitterspærene hviler på muren, vil jeg foreslå at lægge en bjælke, som støtter på ydermur og skillevæg, ind i gittespærene, og fastgøre til spærene.


Søren O

Alternativt kan du overveje at lave en stor "bue" (eller firkantet, hvis du vil) gennemgang mellem rummene. Så vil det virke lidt mere åbent.

Alm skrev den 09-05-2017 13:04:52

Alternativt kan du overveje at lave en stor "bue" (eller firkantet, hvis du vil) gennemgang mellem rummene. Så vil det virke lidt mere åbent.

 Jeg vil faktisk rigtig gerne have væltet den væg der er rød ring omkring og den væg der står vinkelret på fra døren og ender ude i stuen, vil jeg gerne have en halvvæg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis