Problemer med kompressor

Jeg har en unimerco kompressor 25/11. Den har stået stille et stykke tid. Jeg har haft åbnet for tanken så der ikke stod vand i den.

Nu ville jeg bruge den i dag og den starter fint og pumper op til et vist tryk så ikke lige hvor meget. Så lukker den luften ud igen samtidig med at kompressoren stadig køre. Det er  lige som om den tror at trykket i beholderen er blevet for stort.  Kan det vaæe hydrostaten (den sorte box hvor man tænder og slukker den er gal med det er en Condor MDR 2 der sidder på. 

Håber meget der er nogle kvalificerede bud så jeg kan få den lavet og brugt i weekenden. På forhånd tak.


Claus
Jeg har en unimerco kompressor 25/11. Den har... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad viser dit manometer når det er på sit højeste? Jeg er ret sikker på at netop den kompressor du har, er beregnet til et drifttryk på 10 bar. (Data fra Unimerco).

Åbner sikkerhedsventilen også (lukker luft ud)?


Søren O

Jeg fortsætter lige på denne tråd da det er relevant for mig og løsningen burde findes her. 

Jeg har stort set samme problem som CNJ, min kompressor (Reno fra 99, model nr. 280/24) starter fint og kører til den har et tryk på 10 bar i tanken, men så snart motoren stopper smider den 3 bar ud gennem den samme lille ventil som CNJ har lagt billede op af, det gør så at motoren starter igen og sådan kan det jo blive ved i en uendelighed. 

Hvad er galt? Kan jeg skifte det selv og hvad hedder den ventil som er på billedet fra CNJ? 

Sæt et billede ind af hvor problemet er.

Hvis du slukker for kompressoren, tømmer den så tanken ?

Defekt kontraventil, eller aflastningsventil, som sandsynligvis er sammenbygget med presostaten.


Vi prøver igen, i morgen --

Den holder på de sidste 7 bar 

Rettelse.. hvis jeg slukker for kompressoren på relæet så tømmer den tanken men ellers holder den på de 7 bar. 

Det er en defekt kontraventil der er problemet.. 


Stopper kompressoren som den skal, skal kontraventilen lukke, og kompressoren "blæser ned". Hvis kontraventilen er defekt, vil den afblæse beholderen, altså falder trykket. Så snart du når ned til 7 bar, så starter kompressoren igen. 

Kontraventil kan du købe en ny brik til, koster i omegnen af 50 kroner afhængig af størrelse. 



Mvh. 
Olsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis