Start problemer Volvo penta 11c

Er det normalt at en Volvo motor skal køre længe på starteren inden den springer igang? Det virker som om at dieselen løber tilbage? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eller også er motoren så slidt der mangler kompression. Hvis et lille pust dieselstart direkte ind i indsugningen, gør den går med det samme er det manglende kompression der er synderen.   

Der sker intet ved og starte motoren op fra kold med hjælp af en lille mængde dieselstart (1-2 sek pust).    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tjek for utætheder i brændstofsystemet, slanger, spændebånd, vandudskiller. Har din motor armerede slanger (metalnet),så føl, om der er dieseludslip.

Gummiet indeni kan være blevet porøst med årene. Husk også, at tanken ikke må ligge langt under motoren. Hvis dette er tilfældet, kan det hjælpe med en elektrisk fødepumpe.


1691

stor tak til autoole

jeg har en volvo 2003 og de sidste tre år har jeg skulle starte fire til seks gange for at få liv i den.

men nu starter den første gang når jeg følger din opskrift.

det betaler sig at følge lidt med her på forummet.

mvh. KNUD

Hej Sandby tak for roserne, men det er muligt du piller mig ned igen;0))

Har du set min artikel vedr. kraftoverføringen på de motorer, ellers prøv at se min hjemmeside under Volvo penta.

Mvh Ole

Annonce

Autoole


Hvad hedder den hjemme side?

Mvh Dennis

hej igen.

den artikel så jeg for over to år siden og var så heldig at mit motor nummer var uden for farezonen.

den var utrolig godt skrevet , så alle kunne forstå den, med gode billeder.

håber du kan tåle roserne, for de er berettiget.

mvh. KNUD

Hej Dennis. 

www.olesautoservice.dk  under Volvo penta. som du finder i øverste linie under "vi tilbyder" .

Og takker igen Knud.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis