Påhængsmotor hakker i det.

Min Yamaha 25 hk 4 takter hakker i det når jeg giv den gas.

er der nogen der ved hvad fejlen kan være.

på forhånd tak.

Orla j


Orla
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Formoder det er under belastning motoren har udsættere. Hvad sker der, hvis du pumper på "bolden" når det sker ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for dit svar, jeg har skiftet tændrør, vil nu prøve at skifte filter.

Orla


Orla

Der sker ikke noget når jeg pumper på bolden, jeg har nu også skiftet benzin , skifter filter og tømmer karburatoren når jeg får købt diverce dele.

orla


Orla

Hvor dan hakker den, er det ligesom den mister pusten og holder igen, eller er det som om den "dør helt kortvarigt"

Hvis det er det første tror jeg det er din blanding der er for mager, så skru blandeskruen eks ½-1 o/m ud..


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Det er en 4 takter, den hakker først og så dør den hen, men kører stadigvæk i tomgang.


Orla
Orla j skrev den 07-05-2017 12:57:33

Der sker ikke noget når jeg pumper på bolden, jeg har nu også skiftet benzin , skifter filter og tømmer karburatoren når jeg får købt diverce dele.

orla

 Ok med bolden. Når du har skiftet tændrør, benzin samt drænet svømmerhuset, vil en rensning af  karburatorens dysse formodentlig bringe motoren tilbage til normale tilstande igen, forudsat missæren ikke skyldes noget elektronisk.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Ja nu renser jeg først, så håber jeg den kører. motoren er 17 år gammel og det er første gang at den driller.

Tak for hjælpen.

Orla


Orla

Jeg har nu taget båden op og renset  karburator, ny benzin, nye tændrør og benzin slange direkte på kab. indtil jeg får et nyt filter. 

Tændspolen til tændrørene var rystet løs, jeg ved så ikke om det har haft nogen betydning, den går noget bedre nu, men ved fuld gas så lyder den lidt hård i det. jeg har så kun afprøvet den oppe på land, så jeg ved ikke om det er den rigtige lyd.

er det noget med at hvis jeg bruger koldere eller varmere rør, så kører den blødere.

MVH 

Orla


Orla
Orla j skrev den 07-05-2017 17:41:10

Jeg har nu taget båden op og renset  karburator, ny benzin, nye tændrør og benzin slange direkte på kab. indtil jeg får et nyt filter. 

Tændspolen til tændrørene var rystet løs, jeg ved så ikke om det har haft nogen betydning, den går noget bedre nu, men ved fuld gas så lyder den lidt hård i det. jeg har så kun afprøvet den oppe på land, så jeg ved ikke om det er den rigtige lyd.

er det noget med at hvis jeg bruger koldere eller varmere rør, så kører den blødere.

MVH 

Orla

 Hvis tændspolen sad løs vil tændingen mangle stel periodevis. Så der har du uden tvivl    med fejlfindingen.    

Med hensyn til tændrørene, bør du absolut kun bruge det rør fabrikanten anbefaler eller et tilsvarende af andet fabrikat. Og skifte til et koldere rør vil typisk gøre at motoren går lidt mindre økonomisk og knap så fint. Omvendt, vil et varmere rør i yderste konsekvens kunne medføre at røret ligefrem smelter og ødelægger en ventil/et ventilsæde.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis