Hvordan transporterer jeg et glaskeramisk komfur

Hej alle I (tilsammen) alvidende.


Vi har købt et brugt glaskeramisk komfur i den noget dyre ende af skalaen. Jeg regner med selv at transportere det hjem på en trailer, men er blevet i tvivl om, hvordan jeg gør. En trailer kan jo hoppe voldsomt under kørslen... Vil det kunne smadre glaspladen? Eller måske ødelægge komfuret? Eller betyder det ingen ting - hvis bare man kører roligt?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bestemmer til dels selv, hvor meget traileren skal hoppe eller sagt på en anden måde kør så traileren hopper mindst muligt. Du skriver, at det drejer sig om et komfur. Betyder det, at det er med indbygget ovn og det hele, eller er det en kogeplade? Hvis det er en kogeplade, så læg den på et tæppe eller lignende, som kan dæmpe de fleste stød og med glasset opad. Hvis det kun er en kogeplade, kan den for det meste være mellem for- og bagsæde i bilen.


fase

Ja, med mindre du har et meget stort bagagerum, kan du ikke have det der, så traileren må bruges. Så sæt det på fødderne (komfurets), sur det fast, så det ikke vælter og kør stille og roligt hjem med det.


fase

Jeg har transporteret massevis af komfurer, og andre hvidevare på trailer. De er aldrig gået i stykker - - - (på grund af rystelser) Men en fryser med låget pegende fremad ser ikke godt ud efter t vinden har slået lågen rundt. 

OG hvis man "støtter lidt" med knæet ind på pladen når man sætter kundens emhætte op, koster det en ny plade. Alt sammen naturligvis egen erfaring.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, glaspladen er ikke "gåfast" . En lille historie, Emanuel, som nu for længst er død og borte, var en vinterdag ude at sætte lampe op, og trådte op på spisebordet iført sine støvler. På spørgsmålet: "Jamen Emanuel vil du ikke have en avis at stå på", var svaret: "Nej jeg kan godt nå". Sådan er der så meget, undtagen når vi skal have løn.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis