Så gik min robomow i stykker :(

Fik den på græs til sin 3 sæson, og kørte fint, men så gad den ikke køre mere, stod bare og gravede det ene hjul ned i jorden, og kørte lidt rundt om sig selv før den gik i stå.

Det var tydeligt at mærke det var noget galt med det ene drev/motor, hjulet sad enten helt fast eller var helt uden modstand, garantien er væk, så jeg kunne lige så godt skille de ad selv..


Har fundet fejlen her, en lille transmission fra motor ud til hjulet, er der røget en tandhjul, det er tydeligt det er beregnet til at ryge, da det er af plastik, og de andre er alle af metal, men hvordan finder jeg sådan et tandhjul. jeg har søgt rundt på nettet, og har indtil videre kun fundet en del der indeholder begge motorer og transmission, men det er lige dyrt nok, når det kun er et lille tandhjul der er røget. 

Hvad gær man så, kan selvfølgelig prøve importøren, men de vil nok hellere lave det selv, og kan nemt forstille mig hvad de skal have for det, og de skifter sikkert hele den store del. også løber det hurtigt op i 2-3000 kr, og det er jo helt åndsvagt.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe tandhjul,jeg gætter på det ikke er noget robomow har produceret selv??


Billeder her..


35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo prøve importøren, og gemme din forestilling om hvad de vil sælge indtil du ved hvad de kan. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nå så fandt jeg da en komplet motor/gearsæt i dk, til 1049 kr, det kunne jeg nok overleve, men vil hellere fint tandhjulet, så leder stadig.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu ved jeg jo ikke model osv..

Men her har de da lidt løsøre bla disse.

klik


Vi prøver igen, i morgen --

modellen er MC500, Jeps dem fandt jeg også, men der er ikke nogen rem til min, og de ligner ikke helt mine tandhjul, så er ret sikker på det er til en anden model, man kan få stort set alle løsdele til de gamle RL modeller, men næsten intet til min model, jo i store dele, det kan også være de bare ikke gider, sælge smådelene mere..

Så fandt jeg en side på youtube, med en som har præcis det samme problem som mig, desværre har han ikke fundet tandhjulet Det viser sig også et tandhjulet er ikke ren plastic, det der er kværnet er metal, så det er plastik på det store hjul med skrå tænder og metal på det lille med lige tænder, jeg har vasket det af for at se om jeg kunne finde et nummer på det, men desværre..

https://www.youtube.com/watch?v=zumYj_XGS0U

Har også fundet en tysk side, som omhandler problemet, det er åbenbart et kendt problem

http://www.roboter-forum.com/showth...trieb-laut

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Oplevede det samme sidste år på min Robomow MS1000. Heldigvis var der stadig 14 dage tilbage af garantiperioden, så importøren sendte U/B en komplet ny motor til venstre hjul. Det er ret meget plug-and-play, og stortest alle dele kan man selv skifte i løbet af få minutter. En af fordelene ved Robomow!

Jeg tror faktisk at plastik-tandhjulet på min Robomow blev kværnet som følge af, at den havde siddet fast i min søns ene fodboldmål. Fodbold målene har nu fast plads på terrassen når de ikke er i brug!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 25-04-2017 19:01:31

Oplevede det samme sidste år på min Robomow MS1000. Heldigvis var der stadig 14 dage tilbage af garantiperioden, så importøren sendte U/B en komplet ny motor til venstre hjul. Det er ret meget plug-and-play, og stortest alle dele kan man selv skifte i løbet af få minutter. En af fordelene ved Robomow!

Jeg tror faktisk at plastik-tandhjulet på min Robomow blev kværnet som følge af, at den havde siddet fast i min søns ene fodboldmål. Fodbold målene har nu fast plads på terrassen når de ikke er i brug!

 Okay, det giver mening, den virkede fint indtil i fredags, der havde den kørt en gren fast i hjulet, og efter det virkede den ikke.

Min garanti udløb desværre sidste sommer, så der er ikke meget hjælp til mig.

Det kan godt være jeg bare må købe det motorsæt, så har jeg også det gamle som reserve..

jancar skrev den 26-04-2017 07:18:23

Er det det her gear-set?

http://www.magic-parts.co.uk/acatal...ml#SID=184


Mvh Jan

 Nej desværre, jeg tror ikke robomow gider sælge smådelene, så de sælger det kun i større nemmere udskiftninger, godt for dem, men surt for mig.

Dælme surt. 


Har ikke lige tid til at surfe så meget rundt nu,- Men måske du kunne finde et tandhjul du kunne splejse med den gode del. Altså save den ødelagte del af, og sætte en ny del på. Jeg gjorde det for en del år siden, da laserprintere kostede en mindre formue. Jeg stod med et lignende problem. Jeg borede små huller igennen nylon-tandhulet og ind i det mindre tandhjul. Satte et tyndt stykke metal ind igennem begge dele, og limede med super-epoxy. 

Måske du kan få den lille del af tandhjulet hos et firma som dette:

http://www.maplin.co.uk/p/mfa-spur-gear-multipack-wc81c

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også