Manglende udsug i lokum

Der findes ikke rigtig en passende kategori til spørgsmålet, men er i den uheldige situation, at der opslemmes vand i lokummet når der skylles og pølsen kan dermed ikke komme ud. Jeg prøver at lokalisere fejlen. 


Bor i etplanshus, hvor kloakbrønden er placeret ca halvanden meter uden for badeværelset. Har åbnet brønden for at se om der er flow i den, når der skylles og det virker umiddelbart til at være tilfældet. Men hvor er problemet så? 

Kan der være noget i vejen med toilettet?


Og her kommer video fra samlebrønden


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du en video af selve skyllet i WC'et, det ligner den første video er af din kone helder en spand vand i.


 

Det kan være pga. urenheder i vand beholderen, eller en "mør" udtræks mekanisme, så -som pakninger der er møre eller "træk og slip" der ikke kører ordentligt og løfter bund ventilen nok. 

Det er i hvert faldet tydeligt at vandet ikke har flow nok på, da 75-90% af vandet "falder lige ned", frem for at blive fordelt rundt i renden i toppen af WC, og dermed lave "vandfaldet" i fronten.


 

Ok, så det kunne tyde på at det er WC'et der ikke leverer en tilstrækkelig mængde vand hurtigt nok? Báre for at forstå det rigtigt. Når jeg hælder en spand vand langsomt i wcet virker der heller ikke til at være de store problemer med at suge vandet ud. Men mest når der skylles at problemet opstår. 

Det er et villeroy og boch, det var her da vi flyttede ind, så kan ikke præcist sige hvornår det er fra. Måske 10 år?

JA, der kommer for langsomt vand ned i WC, så det modarbejder flowet ud af wc.

Hvis du smider en 5-10L vand i på 2-3 sekunder, så er det garanteret væk med det samme, og laver et undertryk der suger luft med ned i kloarken med en gurglende lyd. Er det tilfældet, er det forkert/langsom vandtilførsel til kummen fra cisternen der er problemet.


OVervej evt. at købe et andet/nyt WC. Bare vær OBS på hvilket fald der er på dit afløb ud til samlebrønden, det er afgørende for hvor store/små skyl du skal have (hvor mange liter vand pr gang).


 

Ja, når jeg smider en spand vand i med 8 liter i, synes jeg på ingen måde det slemmer op. Det dræner altså fint når der tilføres meget vand på kort tid og synes også det suser fint ud i samlebrønden, som videoen også viser. Tak for svar, jeg prøver at se om et andet WC kan være en del af løsningen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis