Nivellere betonlag under trægulv, eller?

Hej

Jeg har lagt klikgulv i mit restaurerede køkken. Desværre giver det sig i højre side af billedet. Der er plads nok til siderne til at det kan bevæge sig, så min frygt er at betonunderlaget er ujævnt. Jeg har målt afstanden fra loft til gulv, og der lader til at være 3-4 mm forskel, den største afstand er i en bræmme på en halv meters bredde på langs af gulvet.

Er jeg nødt til at hive gulv, underlag og dampspærre af igen, og nivellere betonlaget? Hvilket produkt bør jeg anvende? Og kan jeg få gulvet af uden at ødelægge det? Det er ikke limet.


Kan jeg evt. afhjælpe noget med et ekstra underlag i bræmmen hvor betonen er lavere? Eller vil det bare blive noget rod?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Loftet kan være skævt, ligesom gulvet kan. Derfor hjælper det ikke meget at måle dertil. Du skal smide et vaterpas på (til en anden gang gøres det inden du lægger gulv), for at se om der er lunker på gulvet. Afhængigt af gulvunderlaget kan det optage op til et par mm skævheder - jeg ville dog ikke bruge flere lag.

Gulvet burde godt kunne tages op uden at ødelægge noget når det ikke er limet. Det skal blot vippes op. Hvis der er lunker kan det spartles ud.

Ok, tak for det.

Jeg har ikke så meget lyst til at hive det op igen.

Vi kan godt leve med at det giver sig (det gjorde det gamle gulv også), men det knirker en del når vi går på det. Kan vi forvente det stopper med at knirke? Det gamle knirkede ikke, men var også limet i fer/not, så måske det var mindre knirkende end et klik-gulv, hvor samlingerne vel kan give sig lidt?

Kan jeg lade det ligge en måned, og så tage det op til den tid, hvis det stadig knirker? Eller risikerer jeg at gulvet tager skade ved at ligge på det ujævne underlag?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis både det gamle og det nye gulv giver sig, så vil jeg næsten love at det ikke holder op med at knirke. Gulvet kan godt tage skade, i og med at brædderne kan blive skæve, og så kan det ligge og bule lidt når du laver det igen.

Ok, så er der nok ikke andet at gøre end at hive det op. Tak for svaret :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også