Elektronisk spjæld til emhætte

Min nye emhætte larmer når det blæser og da jeg bor i lejlighed og sover sæt på køkkenet er det tilpas generende til at der skal gøres noget ved det. Jeg overvejer derfor at købe et elektronisk spjæld dertil, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan de egenlig skal installeres. Er der en sensor derpå, som åbner og lukker den eller skal den på en eller anden måde manuelt kobles til emhætten af en elektriker, således de 2 enheder er forbundne?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En industri elektriker/ventilationsmand/automatikmand vil godt kunne købe et elektronisk spjæld, standard hyldevare hos f eks. Sanistål.

Der skal så noget styring ind over, men det kan laves så spjældet automatisk åbner når du tænder emhætten, via er kredsløb som snuser på emhættens strømforbrug.

Som man kender det fra støvsugere som man kan tilslutte elektrisk værktøj, som også kan tænde når man f.eks. tænder sin rundsav.

Hvis du er gør det selv mand kan jeg også guide dig over en privat besked, men loven siger godt nok at man skal være autoriseret.



Elektronikteknikeren

Elektrisk lukkespjæld er nok den forcromede løsning. Jeg vil foreslå at forsøge med et kontraspjæld til ca. Kr. 200.  Prøv at søge på "kontraspjæld Lindab".

Ved montage skal der blot skæres et stykke rør ud - ingen el m.m.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis