Hvor skal man rydde Sne?

Hej LDS

Vi sidder her på arbejde og diskuterer lidt.

Hvis vi har følgende grundstykke(rød), ligger ud til en vej med fortov(Pink streg), og op ad en offentlig og delt cykelsti(blåstreg), hvor skal der så ryddes sne i forhold til loven?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene man kan nøjes med at rydde sne på fortovet med pink, under forudsætning af at cykelstien er i privat eje, hvilket det ser ud til ifølge de røde streger.
Nå ok (lidt svært at se) Men det afgørende er hvem ejer matrikulært den blå cykelsti?
Det gør kommunen/det offentlige
Så er der ingen vej uden om, begge naboer der grænser op til cykelstien må have snerydningsmateriellet frem.

Ps. Selv om det i det her tilfælde ikke giver nogen mening, idet landmanden der ejer markstykket og formodentlig også stien over marken næppe rydder sin del.
Annonce
Det er gudskelov ikke en mark, men et dejligt stor græs område midt i et villa kvarter !

Men tak for svar Frank!
det svare til et offentlig fortov hvor det er grundejeren der ligger ud til fortovet der har vedligeholdelsespligten (snerydning)

Jeg har et lignende forhold, da vi bor på en hjørnegrund. De 3 sider er ud til offentlig vej/sti.
1. ( mod vest ) En cykelsti der følger en offentlig vej, her rydder kommunen.
2. ( Mod Nord ) Offentlig vej med almindelig fortov, Her har jeg rydnings pligten.
3. ( del af grunden Mod Øst ) her går der en gang og cykelsti imellem vores grund og naboen. Her rydder kommunen.
4. ( resten mod øst og så sydsiden ) Her er 2 naboer med almindelig hæk. Så der er ikke noget.
Tidligere klippede kommunen hækken på den side der vender ud imod cykelstien, men for 8-9 år siden fandt man ud af tørre den af på os.
Så her i Herning kommune drøner kommunens folk rundt på gang og cykelstier. Men jeg tror det er forskelligt.

Jeg kan se af postnummer at det sikkert er Sønderborg kommune det drejer sig om. Her et link til deres snerydning Af det fremgår at man skal rydde fortove hvis de ligger mindre end 10 m fra skel, og det fremgår at de rydder sne på cykelstier, når de er færdige med vejene, og inden for normal arbejdstid. Der er også et kort, hvor i kan finde noget om den enkelte adresse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis