lydisolere mellem to fundamenter

Hej alle,

Jeg skal have bygget to nye bygninger. En beboelse og en stald til heste. Af bitter erfaring ved jeg, at disse to bygninger skal lydisoleres / lyd-separeres så meget som muligt. I vores nuværende bolig har vi på samme fundament bolig i den ene ende og stald i den anden - det betyder at lyden fra hestesko der skraber mod gulvet virkeligt kan høres i HELE huset

Bygningerne skal ligge så tæt på hinanden som muligt, da forholdne er noget trange. Jeg forestille mig, at de to fundamenter skal ligge ca. 25 cm fra hinanden. Spørgsmålet er nu: hvad skal der fyldes i mellem de to fundamenter?

Selv har jeg overvejet:

 - singels og lave et dræn mellem de to huse

- Rockwool terrænbatts

- ESP

 

Entrepanøren har ikke nogen forslag.og mener bare, at der skal jord i.

Lad mig høre, hvad I har af bud 

vh

Søren


Måske man gør det godt selv
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Terrænbatts

Elektronikteknikeren
Ikke for og ødelægge glæden. Men er det ikke et krav nu til dags, der skal være mindst 2,5 meter mellem en en bygning med løst oplæg (stald) og beboelse grundet brandhensyn ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif,

Du har ret i, at det er et generelt krav. Der er i vores tilfælde ikke tale om en erhvervsbygning, men en løsdrift og én hesteboks på ialt 30 kvm hvorfor det i vores samtaler med kommunen ikke er vurderet som værende af betydning ud over at bygningerne skal være af mursten.

Hvorvidt det er 100% lovligt og 100% efter bedste standard skal jeg ikke kunne vurdere.

mvh

Søren

Måske man gør det godt selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis