Varmt vand, men stærkt svingende tryk.....

Hej med jer.

Jeg har et stærktvarierende tryk på mit varme brugsvand. Og det vil jeg gerne have fixet, men hvor sidder problemet mest sandsynligt??

Fakta:

  • Koldt briugsvand, har altid fuldt tryk.
  • Varmt brugsvand, har stærkt varierende tryk, og der er samme tryk i alle tappesteder samtidigt.
  • Den ene dag er trykket OK den næste ikke..... Det varierer også hen over dagen, men ikke så trykket altid er stigende, eller falden hen over dagen.
  • Fyret er et gasfyr med en varmtvandsbeholder, og efter varmtvandsbeholderen fordeles der via slanger til husets forskellige brugssteder.

Da der er samme tryk på alle brugs steder samtidigt og der altid er tryk på det kolde brugsvand, så er min konklusion det ligger et eller andet sted mellem indgangen til varmtvandsbeholderen og hen til de steder hvor fordelingen sker til de enkelte brugs steder. Men hvor er det mest sandsynligt?

Kan det være kalk eller andet der er udskildt som en klump/prop der sidder et sted og spærer mere elle rmindre?

Hvor er det mest sandlynlige sted at finde proppen?

Andre gode råd, inden jeg begynder at adskille hele vandforsyningen..... Da det er placeret i et teknik skab er der ikke meget plads at slås med og derfor ekstra rart at man får starte det rigtige sted.....

 

På forhånd tak, for de gode råd....

MVH Njord :-)


MVH Njord
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville starte ved ventil / kontraventil ved tilgangen til din varmtvandsbeholder. Prøv først at lukke ventilen og derefter åbne igen. Det kan somme tider løsne belægninger. Læg evt. lige et foto op af tilgangen til din varmtvandsbeholder.

Søren O
Hej Søren.

Tak for rådet, det ser ud til at virke... lukkede og åbnede et par gange på ventilen og nu er trykket højt.
Så alt tyder på det er her årsagen har siddet.

Jeg ser hvordan der går de følgende dage og håber det gode resultat er stabilt.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis