lys (led)

Jeg har sat nogen led lydbånd i bilen, jeg kunne godt tænke mig at der var lys i dem i et stykke tid efter der er slukket for dem , jeg tænker at man kan sætte den sammen med en kondensator, men hvordan regner man ud hvor stor den skal være i forhold til hvor lang tid man ønsker at der skal være lys

Steen


Steen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kondensator vil kun kunne holde dem kørende i ganske kort tid (med mindre du bruger en 'superkondensator' men detr er vist overkill...

Hvor lang tid ønsker du at de skal blive ved med at lyse efter du har slukket for din bil?

 

Det kunne klares nemt med lidt elektronik til at drive dem med og en PIC processor og et lille stump program kode. Kender du ikke nogen der er inden for elektronik. Det er IKKE overkill det jeg skriver. Jeg har bygget meget i elektronik over årene, og kan idag se at meget kunne gøres meget nemmere med de små processorer som koster 10-15 kr. på ebay.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Du skal bruge et timer/tids relæ.

Hvis du selv vil til at bygge noget elektronik, så er en 555 nok det simpleste at anvende.

 

Her er link til noget jeg tror du kan bruge, ellers har de sikkert noget andet, jeg har ikke st hele sortimentet igennem.  Den kan umiddelbart køre til 150 sec. Men med en større kondensator lidt længere. Jeg ser de har en til 89 kr, men er tidsforsinket efter tænding, og det er jo ikke det du ønsker.

Her er en der går til mange timer

Jeg ser på billeder at der er noget der hedder FUN allerede der ville jeg købe den uden betænkning  Det er da rart at have det lidt sjovt- Men det fremgår også at det er på tysk, så det er nok en forkortelse fpr Funktion


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis