Underlag til parketgulv på 1.sal

Hej,

Jeg skal til at lægge gulv på 1.sal og har næsten valgt et Moland parketgulv i 13,3mm tykkelse. Underlaget skal helst være ok så det ikke larmer for meget imellem etagerne, og jeg regner med at pris og kvalitet hænger sammen, men nu spørger jeg alligevel om nogen har erfaring med Ready fix 4mm underlag af træfibre  fra Jem og Fix til kr.14.95/m2:

http://www.jemogfix.dk/gulvunderlag...mm_9012339

Andre anbefalinger er selvfølgelig også velkomne :-) 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beklager dobbelt-tråd. Der stod at der opstod fejl, så jeg trykkede "send" igen :-o
Undergulvet - det du skal lægge underlaget og det nye gulv på. Har du styr på det? Det er #1 årsag til hvis noget går galt med flydende gulv. Det retter underlaget ikke op på, men overfører blot ujævnhederne. Det SKAL være plant, for at det bliver en succes. Er det ikke det i forvejen, skal det rettes op. Så kan smarte sælgere og intetanende klamphuggere påstå hvad de har lyst til. Jeg har set det for tit til at hoppe på de billige tricks.

Der er forskellige muligheder for at rette op på undergulvet, alt afhængigt af hvor grelt det står til. Dybe lunker kan fyldes for med masonitplader inden flydespartel (husk at støvsuge, lukke alle huller og prime inden). Når du når indenfor ca. 2mm kan resten klares med tykt gulvpap - det virker bedst hvis du river det til, fremfor at skære, da det giver en blødere overgang.

Opmålingen er nemmest til vandret, men stokret (plant, men ude af vater) er også helt fint - det gør bare opretningen lidt mere besværlig. Brug så lange retholte du overhovedet kan komme til - gerne flere længder, hvis rummet er aflangt eller har en mærkelig form. Fabrikanterne foreskriver normalt +/-2mm/2m, men det skal tages som absolut ydergrænse. Kan du få det mere plant, så gør det. Det lønner sig i længden, og dit gulv kommer til at ligge meget bedre, uden irriterende fjerding, knirkelyde og hvad der ellers måtte være.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
...og så rigtig god fornøjelse med projektet

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også