Vandskuring/kradse fuger ud ?

Jeg skal have vandskuret mit hus og er blevet i tvivl om hvordan det skal foregå.

Har læst mange tråde på dette forum, men mit problem er at mit hus er fra 1910 og ikke alle fuger er lige gode.

Kan jeg nøjes med at højtryksrense eller sandblæse væggen og så vandskure væggen.

Eller skal jeg kradse fugerne ud og lave nye fuger inden jeg begynder med vandskuringen.

Har læst at vandskuringsmørtlen er meget tynd og jeg kan ikke forstille mig den kan fylde fugen op af 1 gang.

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg højtryks rensede vores først.
Bagefter malede jeg vægene i tynd fliselim og lod det tørre.
Jeg vandskurede huset med mørtel cement hvor jeg tilsatte fliselim for at binde på væggene.
Det er 5 år siden og der er ingen revner eller skaller.

Jacob christensen
Jeg højtryks rensede vores først.
Bagefter malede jeg vægene i tynd fliselim og lod det tørre.
Jeg vandskurede huset med mørtel cement hvor jeg tilsatte fliselim for at binde på væggene.
Det er 5 år siden og der er ingen revner eller skaller.

Jacob christensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg højtryks rensede vores først.
Bagefter malede jeg vægene i tynd fliselim og lod det tørre.
Jeg vandskurede huset med mørtel cement hvor jeg tilsatte fliselim for at binde på væggene.
Det er 5 år siden og der er ingen revner eller skaller.

Jacob christensen
Jeg højtryks rensede vores først.
Bagefter malede jeg vægene i tynd fliselim og lod det tørre.
Jeg vandskurede huset med mørtel cement hvor jeg tilsatte fliselim for at binde på væggene.
Det er 5 år siden og der er ingen revner eller skaller.

Jacob christensen
Først skal du overveje kraftig om huset skal vandskures ( eller filses som jeg tror du mener) og males. Eller er det fuger der skal repareres. har du først vandskuret er der ingen vej tilbage og du har behov for oftere vedligehold.
Ellers skal alle løse fuger tages ud. Og det skal så fuges inden vandskurings mørtel trækkes på. (Det er ikke nødvendig med den pæne rengøring af sten under denne proces. Man skal mindst smøre med betobinder inden man vandskurer

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også