Valg af tallerkensliber?..

Hej ...

Jeg tænker på at købe en tallerkensliber men ved ikke lige hvad man skal gå efter... jeg vil selvfølgelig gerne have en der ikke larmer så meget i motoren.. 

Skal det være med velcro eller uden ? 150, 250,eller 300 mm skiver .. og er der andre hensyn ? 

Det er ikke en jeg kommer til at bruge vildt meget men vel Nice to have.


Mvh og tak for hjælpen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge spørgsmål er ikke nemme at hjælpe dig med, når du holder hemmeligt hvad du skal bruge sliberen til.

Men generelt vil jeg kun anbefale velco, hvis der er et stort behov for og skifte kornstørrelse hele tiden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Velkommen til
ja som Nitter skriver, så er det jo lidt svært at råde dig, når man ikke ved hvad dit behov er.
Når det så er sagt, så gælder det om aldrig at gå ned på udstyr...
Så størst muglige skive, størst muglige motor(du skal alligevel bruge øreværn), og velkro bag skive, med mindre du vil indkøbe en seriøs varmepistol, så du kan opvarme limen på "klister skiverne"...
Du kunne jo også vælge at bygge den selv.
Klik her


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har lavet en sådan selv, med Ø 305 mm skive, du kan få/købe slibeskiverne med selvklæbende bagside V/Hn.

Min stødskive kører næsten helt lydløst, har lavet sug på den, med en gl. Nielfisk støvsuger købt på et loppemarked for en 20er, fungerer fint.

Biltema har en slibe maskine med båndpudser til ca. 900,- kr. Men den larmer lidt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis