Mosfjerner

Har ombygget en gammel fejekost til Mosfjerner og konceptet virker faktisk lidt over forventning. Har dog et problem med at få fjedrene, som er hjemmegjort, til at holde. De er lavet af rustfrie fjederstål, men efterbehandlingen er ikke lavet rigtigt. Er der nogen derude der har erfaring med noget lignende og skal man evt bruge et andet fjedermateriale

Møller
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan kun anbefale den slags fjedre som der linkes til i indlægget ovenover, Jeg har engang lavet en mosrive af den slags fjedre, dog var den midterste bøjle meget kortere, så det passede lige at skubbe fjedrene ind over et rør. og bore hul i røret, og så en bolt.

Jeg havde dem på havefræseren.

Dog har jeg for længst opgivet kampen mod mosset, skal man mosset til livs, skal man fjerne de betingelser der gør at mosset kan gro.

Sådanne fjedre er for øvrigt også super til en gårdspladsrive, til havetraktoren...


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg var lige forbi Biltema idag, der har de en fin mos-(og gårdrive)fjerner til plænetraktor. I udstillingen havde butikken også en vertikalskære og jeg tror den er rimelig god i dybden, især også til at skære ukrudts rodstængler (f,.eks. hønsetarm) over med.

 

Tak for svar. Har siden oprettelse af indlæg lavet nye fjedre i rustfri og fået givet dem den korrekte efterbehandling med opvarmning til 350 grader i et par timer og langsom afkøling. Lidt småjusteringer i monteringen og de mangler så bare at blive afprøvet


Møller
Annonce

Hej Je-ns. hvad er det for betingelser man skal fjerne for at mosset ikke kan gro i græsplænen, jeg kan hvert år rense flere sække mos op af min græsplæne, og det kommer igen næste år.


VH

Der er flere faktorer der gør at mosset har gode betingelser.

Bla skygge

Manglende gødning, er plænen velgødet gror græsset så meget at mosset giver op.

Mangel på kalk giver også mere mos.

Har en god kollega, han bruger bionutria jævnligt hen over sæsongen, det giver han en mosfri plæne, før han begyndte på det havde han en del mos.

Jeg selv gør ikke noget for at holde mosset i ave, og gøder ikke plænen ret til måske hver 2-3 år, så lever jeg med det mos der nu er.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak. Jeg vil da prøve det der bionutria.

Jeg har ellers en glimrende mosrenser med bensinmotor som er meget effektiv men det er et fan.... arbejde bagefter at rive det sammen.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis