Makita maskiner

Hej alle.
Mit første indlæg i dette forum går på akku maskiner fra makita.

Jeg købte for 2-3 pr siden en ny bore og skruemaskine fra makita.
18 volt, 1,5 ah.

Jeg er smadder glad for maskinen, da den har løst alle mine bore og skrue opgaver... de har dog heller ikke været så store😜

Men idag vil jeg udvidde mit maskineri af akku maskiner, vil jeg hører om batterierne kan holde til ex. En borehammer og stiksav.

Lige et sidespørgsmål... har ah kun betydning for hvor ofte der skal lades op?

Jeg glæder mig til at hører fra jer

Vh Jannick

Jannick
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen
Ja du skulle kunne bruge dine batterier til alle 18 volt Makita, men er det meget strømkrævende maskiner bliver driftstiden jo noget kortere.
Jeg har en Makita aku stiksav og 18 volt 3 ah batteri, den køre rimelig længe så den vil du sagtens kunne bruge.
Jeg ved ikke med borehammer, sådan en har jeg ikke, men er det kun minde antal huller, tror jeg det går ok.

Vi prøver igen, i morgen --
Ok, tak for info..
Dine er på 3 ah, så mine 1,5 ah holder nok ikke til opgaven. Jeg skal jeg nok overveje at opgradere mine batterier, eller købe 230v maskiner...

Jannick

Hej Jannick
Jeg syntes ikke at du skal opgradere dine batterier før du finder det nødvendigt. De er temmelig dyre.
Det eneste du opnår er længere drifttid, ikke mere kraft i maskinen.
Med 2 stk. 1,5 ah batterier kan du klare stort set alle hobby opgaver. Mens du arbejder kan du lade det flade batteri op.
Jeg syntes at du skulle ringe eller skrive til Makita Danmark. De kan fortælle dig om drifttiden på deres forskellige værktøjer med et 1,5 ah batteri.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for hjælpen, godt tip

Jannick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis