startproblemer

Når jeg har opladet batteriet og vil starte, går det trægt, men jeg får gang i den.

Når jeg tager tændingen fra og vil starte igen kan den ikke, ikke før jeg sætter et fuldt opladet batteri på igen.

Hvad er galt? Har lige sat ny tændspole på.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oha, det kan være næsten alle ting når der ikke er oplyst mere.

Men så bliver vi nok nødt og spørge, om tændrøret er vådt af benzin efter andet startforsøg ???

Hvordan kører maskinen, når der endelig er liv i kalorius ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af dkmini på 03-04-2017 17:30
Tændrøret er ok.
Motoren kører godt nok som dan skal

Aha. Glemte helt og spørge hvad det er for en maskine du har.    Men forestiller mig det er en "nymodens" scooter af en eller anden slags.  

Tænker umiddelbart tre ting, den elektriske choker, svømmerventil der hænger eller vaccum benzinhanen.

Benzinhanen virker ved, der er monteret en slange på karburatorens studs (mellem cylinderen og karburatoren), der så går over på benzinhanen under tanken. Piller du slangen af på studsen og suger i den, skulle du gerne mærke modstand, der ikke må ændres efter du har lavet vaccumen. Ændres undertrykket er enten slangen eller membranen i benzinhanen utæt og skal skiftes. Nu du har holdt undertrykket i 10-15 sekunder skulle motoren gerne starte med det samme.

Svømmeren skal du efterse med karburatoren afmonteret. Du renser lige alle steder når du har den afmonteret.

Chokeren  afmonteres karburatoren. Når du slutter tænding i kold tilstand, skal du kunne se chokeren bevæge sig. Gør den ikke det vil den være defekt. Husk lige og kontroller spændingen over chokeren, ideet den godt kan mangle og så er det et ledningsproblem.

Så er der lidt og kigge på/efter. Hører gerne hvad du finder ud af når og hvis ............  

PS. Husk du ikke skal give gas under start af motoren.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvad med dit batteri - er det i orden? Hvis det er nogle år gammelt, og måske har fået frost uden at der har været strøm på, kan det godt være defekt.

Søren O
Søren O: Det er et nyt batteri

Nitter : Det er en Giantco G-Buddy fra T. Hansen. Jeg er totalt ude at skide med hensyn til kanllerten Jeg kan fylde benzin på, checke olien og evt. efterfylde og det er så det.
Annonce
Skrevet af dkmini på 03-04-2017 20:23
Søren O: Det er et nyt batteri

Nitter : Det er en Giantco G-Buddy fra T. Hansen. Jeg er totalt ude at skide med hensyn til kanllerten Jeg kan fylde benzin på, checke olien og evt. efterfylde og det er så det.

Ja så er du mere på'en, end med på den.  

Jamen, enten er der en "gylden" lejlighed til at lære noget nyt.   Alternativet er jo et større træk på tegnedrengen ved T. Hansens værksted.  

Så ved jeg ikke hvad der gør mindst ondt.  

PS. Du kunne måske overtales til og prøve at stikke motoren et flunkende nyt tændrør inden ............  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg vil prøve med et nyt tændrør først.
Tak for hjælpen Nitter.

M.v.h.
Frits
Hvis den kun kan starte en gang på et opladet batteri, og batteriet ellers er i orden..
Ser jeg umiddelbart disse muligheder..
1: Den skal køre så længe på starteren inden den slår i gang, at batteriet tappes. (lader den det den skal)
2: Starteren er ved at være defekt, og bruger alt for meget strøm.

Men som nævnt et nyt tændrør er et af de billigste tiltag, som ofte hjælper på startproblemer.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis