Isolering af uisoleret loftrum

Vi har tænkt os at isolerer skråvæggen på vores loftrum (Bølgeeternit tag uden tagpap og med hanebåndsspær), således at vi kan udnytte pladsen på loftet til opbevaring, med Rockwool Flexibatts som vi har tilovers fra vores renoverings projekt af skråvæggene på 1. salen.

Planen er senere, at forhøje hanebåndene så der kan etableres et gulv ud af gulvkrydsfiner senere.

Da vi ikke har lavet sådan et projekt før, kunne vi godt bruge lidt hjælp og gode råd, fra nogen som ved noget om det og eventuelt selv har erfaring med det.

 

Er der noget man skal være opmærksom på i forbindelse med isolering af et uisoleret loftrum, eller er det 'bare' at klø på og få isoleret tagfladerne?

Er der andre ting vi bør være opmærksomme på i forbindelse med sådan et projekt ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Mihel,

Jeg isolerede selv luft rum for noget tid tilbage og fik nogle gode råd hist og her af en kammerat, som jeg har der er tømrer.

Jeg ved ikke specifikt hvad du skal have lavet, men der er massere af info at hente på google omkring efterisolering.

Du kan også kigge på min side, der linker jeg lige nu til den hjemmeside jeg brugte til viden, sideløbende med min kammerat. Du kan også besøge nogle byggemarkeder i formiddagstimerne, hvor der af og til går en fagmand, som har byggetmarkedet som job hen over vinteren :-)

Håber du kunne bruge det!


Jeg er helt vild med gør-det-selv projekter :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis