Teste luft i rum?

Hejsa Folkens !

Min første tråd herinde på dette forum !

Jeg står og skal lave et kontor i mit hus ..

Huset er et jeg har arvet fra min familie men det er i mindre godt stand desværre :/ Men der er et rum i huset der er blevet brugt som et slags arbejdsrum..

Mit spørgsmål kommer så her.:
I rummet står vores oliefyr og der går noget skovstens rør (ved sgu ikke lige hvad der hedder)

Det jeg gerne vil vide er om det er sikkert at lave det rum om til et kontor ?

Der er lavet et træ skelet til gipsplader så man kunne lukke af indtil de 2 ting der men jeg er bare bange for at blive forgiftet med eller noget i den stil

Kan ligge billeder op hvis det er

Go'dav
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser ikke noget problem ved at dele rummet op. Dog er det meget vigtigt at du sørger for god lufttilførsel til dit oliefyr.
Et oliefyringsanlæg der fungerer korrekt, forurener kun ud i skorstenen.
En af mine venner har haft oliefyr i sit køkken de sidste 35 år. Det er blot gemt bag nogle køkkenlåger, og kan kun svagt høres.

Søren O
Du skal selvfølgelig sørge for at holde lovpligtige afstande mellem brandbare materialer og dit skorstensrør.

Søren O
Det skal jeg måske lige læse op på

Go'dav
https://imgur.com/gallery/liHNK

https://imgur.com/a/dcynY

Det så lige nu her hvor vi ikke har gjort alt for meget

Men ville det være ok at sætte gips vægge op der ? og så lave en dør så vi kan komme ind og ud ?

evt noget specialt der skal gøres ?

Go'dav
Annonce
Jeg synes egentlig at du skal kontakte din skorstensfejer. Han skal årligt lave brandsyn, og altså stå inde for dit arbejde.
De fleste skorstensfejere er meget flinke til at møde op og rådgive.

Søren O

Personligt ville jeg nu ikke være helt tryg med et oliefyr i et opholdsrum, selv om det heldigvis er sjældent der sker kulilteudslip fra oliefyr.

Ps. Ang. (lavpraktisk)test, så kan man jo købe sig en kanariefugl eller undulat med bur og installerer hele herligheden i rummet - den dag fuglen ikke pipper, er der et problem som skal løses.   

 

Skrevet af ev elmand på 20-03-2017 22:41

Der er ingen tvivl om at du gerne på sætte gips på den væg, og en dør i. Jeg tror at afstandskrav fra røgrør og til brændbart er højst 30 cm. Så den del bliver ikke noget problem. Jeg kan se at du har 2 røgrør ind i skorsten, det er et forhold jeg ville spørge skorstensfejer om.
Når du svarer på indlæg og vil tilknytte billeder, bør du gå ind under >åbn editor< og vælge knappen billeder øverst til venstre. Så kan man direkte se dem i indlægget, og skal ikke til at kopiere det ind i browser.

Den med undulat er vist en myte der hører ind under kategorien god humor.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den metode anvendte britiske og tyske kulminearbejdere skam i 1800-tallet :-)

"Kanariefuglen er et symbol på ren luft, fordi den blev brugt som advarselsalarm i kulminerne til langt op i 1980’erne. Kanariefugle er meget følsomme over for giftige gasser og vil derfor falde om og dø, før et udslip når at påvirke minearbejderne. Så længe der er liv og fuglesang, kan man altså regne med, at luften er ren"

Vi har skorstensfejer i november og der sagde han det hele så fint ud (altså bare det routine tjek han lavede)

Kan man ikke få noget ala en brandalarm eller noget der kan gøre det sikkert at være i rummet?

Go'dav
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis