Forskel på tilbud og beskrivelse af tilbud

Mine gamle forældre har brugt ca. 200.000 kr. på at gøre deres ældre hus mere ældrevenlig. Jeg hjalp dem med at skrive en meget detaljeret tilbudbeskrivelse, som et byggefirma har givet tilbud udfra.

Arbejdet er nu udført, men der er enkelte mangler, og ting som byggefirmaet kræver ekstra betaling for.

Jeg har nærlæst mine forældres beskrivelse af tilbuddet og byggefirmaets tilbud. Der er steder hvor tilbuddet og beskrivelse af tilbuddet ikke er helt ens. Jeg burde naturligvis have opdaget det da mine forældre fik tilbuddet, men fik ikke læst det grundig nok igennem.

Er det kun tilbuddet der gælder, eller har en detaljeret beskrivelse af af tilbuddet også betydning?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af ev elmand på 18-03-2017 11:08
Det er det tilbud der er kommet fra byggefirmaet der er gældende. Det er vel også det der er accepteret og skrevet under på inden arbejdets start.
Hvis dine / jeres ønsker i beskrivelsen skulle have betydning skulle de være nævnt i tilbudet som gældende.

Nu ved jeg jo ikke hvad ekstra regning består af. Eller om byggefirmaets løsning er en anden men på sin vis er lige så god som din beskrivelse. 

Er din beskrivelse "kun" på det færdige resultat eller beskriver den også præcis udgangspunkt. Her er er et tænkt eksempel: du har beskrevet trægulv på bjælker og det viser sig så at være beton gulv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men ekstra betalinger i forhold til byggefirmaets tilbud skal i hvert enkelt tilfælde være aftalt, imellem dem og bygherre (dine forældre) og der ligger de med bevisbyrden. Altså bør de skriftlig have en aftale i hvert enkelt sag. Enten i form af en slags blanket eller aftale/referat på byggemøder der efter følgende ikke er gjort indsigelser imod.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis