Rep af porebeton

Hej med jer ... Jeg har nogle riller i en væg af porebeton som jeg skal have udfyldt, det er efter at der er blevet trukket nyt el. Hvilket produkt vil i anbefale? Jeg skal kun reparere 4 riller á cirka 2 meter, så jeg skal ikke bruge en hel cementbil 


Jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man bruger almindelig pudsemørtel. det vil sige bakkemørtel med ca. 10% cement i. Men har du ikke cement er det meget at skulle købe en hel sækfuld for den smule. Så køb en sæk færdigblandet tørmørtel.
Husk at forvande ind i rillen, samt at skrabe hårdt af med murerske når det har siddet lidt. Det er ikke svært at spartle et lille hul op, men det er svært at spartle en bule ned.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hejsa :-)

Jeg har bygget køkken, siddehjørne og badmøbel op i porebeton, så jeg ved lidt om det. Nu skriver du ikke, hvor brede rillerne er. Noget af det, der fæstner bedst på porebeton er tyndfugelim. Det er blandt andet også det, man sætter porebetonklodser sammen med.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er korrekt at tyndfuge lim fæstner godt. Men det egner sig desværre ikke til at udfylde riller til elkabler og rør.

Og skal vi have lidt med om erfaring, så har jeg muret elrør og dåser ind siden 1967 i masser af porebeton, siporex, gasbeton  eller hvad man kan komme til at kalde det samme produkt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er kun godt, at der er en, der ved mere end mig om det. :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også