Varmepumpe panasonic

Min varmepumpe over et par måned lydt anderledes end den plejer, det lyder som om at den stå og suser, som om det blæser ind i den, jeg fik fat i en mand i dag fra panasonic over tlf der skulle være ekspert i fejlfinding, han sagde at jeg skal have udskiftet motoren og et leje, kan det være rigtig at motoren også skal skiftes den virker fint nok ??

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammel er din varmepumpe ? Hvorfra kom montøren ?

bh
Pumpen er ca 10 år gammel, det var en fra Panasonic Danmark jeg snakkede med. Hvordan får jeg lavet den billigst muligt ?
Ring til en elektriker. ;-) - Gerne en der også laver varmepumper.
Er varmepumpen i den alder trænger den helt sikkert til et eftersyn/fiterskift.
-Faktisk lovpligtigt, hvis der er over 1 kg kølemiddel på anlægget.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det kan ikke betale sig at reperere en 10 år gammel varmepumpe , køb en ny , de er meget mere effektive end de gamle..........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Inden du gør noget andet så prøv at rense den lange blæser tromle som sidder i inde delen - jeg havde 2 VP i mit hus og oplevede noget lignende med den ene - find eller lav noget der kan samle væske op under din VP (jeg lavede en slags "kar" med noget plastic som jeg trak op under bagsiden af VP og den anden side satte jeg fast på en stump lægte som sad på en trappestige)
derefter "skyllede" jeg blæserhjulet med en dåse "bremserens" og lod derefter det hele tørre en times tid inden jeg tændte den igen - så var lyden væk og har været det siden (stil blæserafgang så du kan se blæserhjulet og sluk så på VP hoved afbryderen) så bliver klappen stående åben !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skal jeg pille plastikken af indedelen ?
Nej
Du gør bare som jeg skriver det gøres der hvor luften blæses ud
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej,

Er der nogle, som ved om det er specifikt for panasonic varmepumper at de gør det? Eller kan det ske for alle?? Jeg overvejer nemlig pt varmepumpe og undersøger lidt


vh

MadVen


Jeg er helt vild med gør-det-selv projekter :-)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis