P-bøde og one-park mener ikke min bevis er god nok, noget at gøre ?

Hej,

Jeg har fornyligt fået en P-bøde. Min Elektroniske pskive var sat men fordi jeg har haft problemer med den før tager jeg billeder af den hver gang jeg parkerer. Når jeg kommer tilbage til bilen er pskiven død og jeg har fået en bøde. Fair nok men jeg har et bevis tænker jeg. Jeg går over til p-vagten hvor han siger det er ikke noget problem, bare lav en klage da du(jeg) kun har asnvaret for pskiven fungerer når du går fra bilen. Jeg laver klagen vedhæfter billedet (man kan se skiven samt at tidspunktet på billedet taget med iPhone og lokationen Herlev(ikke præcist) som passer med at det var tilladt at parkere der. Jeg får så besked.

Fastholdelsen grunder i, at P-skiven i ovenstående køretøj har været uaflæselig på tidspunktet for vores servicemedarbejders observation. Dermed har det ikke været muligt at aflæse et ankomsttidspunkt til parkeringspladsen. 

Ergo den bevis jeg har er de ligeglad med, nogen der har et bud om der er mere jeg kan gøre ? Jeg har tænkt på at tage et billede af min iphone billede mens jeg går ind på billedet og viser hvor billedet blev taget og hvad tid det var som skulle bevise at tidden var sat da jeg gik fra bilen. Hvad synes i ?

/donnib

 


 

Hej, Jeg har fornyligt fået en P-bøde. Min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Søren O på 14-03-2017 15:43
Det er lidt det samme som en advarselstrekant. Der er intet krav om at den skal være i bilen, men får du brug for skal den være der - ellers må du være klar til en bøde (afgift).
Hvis din p-skive ikke er i orden, så må du også være klar til at betale.

Jeg er ikke helt enig med dig, hvad nu hvis jeg ikke vidste der kunne være problemer med den men tog billede af den for en sikkerhed skyld, et eller anden sted er der en hul i systemet her føler jeg. Hvis nu batteriet går død ligepludseligt pga fejl uden den når at fortælle dig hvad så ? Producenten skal betale ? Ikke sikker på det er fair, skal jeg betale nej det er vel hellere ikke fair, der må parkeringsfirmaet stå frem og erkende beviserne vil jeg mene. 

 

 


 

Jeg ved ikke hvad reglerne er, men synes det er ganske rimeligt at parkeringsselskabet skal have betaling, når de ikke kan se, hvor længe bilen har været parkeret.
Ellers ville alle bare tage et billede af deres skive når de parkerer, og dernæst pille batteriet ud. Så ville man jo pludselig kunne holde parkeret uden begrænsning til gene for alle andre.

Et billede synes jeg heller ikke er noget bevis for noget som helst. Det kunne jo lige så godt være taget, da du opdagede, at du havde fået en afgift. Uret i din telefon kan jo umiddelbart stilles tilbage, og så kan tidsstemplet på billedet jo ikke bruges til noget.

Du skriver, at du var opmærksom på, at din skive ikke virkede. I så fald ville jeg tage kontakt til producenten og høre, hvordan de forholder sig til det.
Et billede med din telefon er intet bevis. Der er jo muligt, når man opdager bøden i ruden , at sætte dato og tid manuelt på sin telefon og så tage et billede af den defekte P-skive.

Ikke, at jeg påstår, at du har gjort netop det, men bare det, at det kan lade sig gøre, udhuler dit bevis.
Ok fair nok, jeg har Google Photos upload automatisk slået til, jeg vil prøve at se om jeg kan se aktiviteten på de billeder der blev uploaded hvor man kan se den billede blive uploaded på dette tid som gerne skulle udelukke snyd med mindre der er huller der også ?

 

Annonce
Lad nu være med at bruge mere tid på det pjat. Du får intet ud af dine tiltag.
se f.eks: http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/stil-din-p-skive-rigtigt

Søren O
Skrevet af Søren O på 15-03-2017 08:42
Lad nu være med at bruge mere tid på det pjat. Du får intet ud af dine tiltag.
se f.eks: http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/stil-din-p-skive-rigtigt

det kan du sagtens sige, det er ikke dig der skal af med 650kr , det er altid et forsøg værd !

 


 

Den pågældende "Servicemedarbejder" (P-vagt), kunne bare aflyse P-afgiften. Så havde det problem være løst.

Men det valgte han så ikke at gøre, så du hænger på afgiften - Så til kasse 1 og betal....

Skrevet af en forhenværende P-vagt. -Der står på min fyreseddel at jeg var for flink, og udviste for megen konduite...... -Overvejer faktisk at indramme den og placerer den et godt sted på matriklen :-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
@shortcut - det skulle du helt seriøst gøre - så kan alle se, at du er et menneske - og ikke blot en idiot, der blindt følger tåbelige regler, der kun har til hensigt at fylde nogle få lommer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Reglerne om parkeringsafgift er da vel ikke tåbelige; hvordan tror du det var muligt at finde parkeringspladser ved et forretningscenter, der ligger tæt på en station, hvis blot alle kunne henstille deres bil der uden begrænsninger og hvordan tror du der ville se ud i større byer, f. eks. København eller Aarhus uden parkeringsrestriktioner?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis