Spam-mail

Jeg har den sidste uge modtaget op til 150 mails på 150 kb. fra "Microsoft" om en "latest upgrade eller update".

Det koster en masse tid, og da de skifter mailadresse konstant hjælper programmet mailwasher ikke meget.

Det er selvfølgeligt ikke fra Microsoft, selv om de bruger logo og det hele, men hvad kan man gøre, og har I andre også problemet?

Jeg ved min PC ikke har virus og jeg har kørt spy-programmet Ad-aware uden det har noget at bemærke.

På mit arbejde har vi ikke problemet.

Har jeg "ramt guldåren" eller hvad, og hvad gør jeg ved det?

Mvh. JørgenE
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved det ikke men jeg får selv dagligt mellem 1 og 3 mails fra diverse afrikanere der lige har en masse milioner dollar de ikke ved hvad de skal gøre ved....

Så med de summer der ligger og flyder på gadeer og streder i afrika må det være tid at stoppe med ulandshjælp !!!

Men er der nogen der kan hjælpe med at stoppe disse ???

det er jo også en masse forskellige afsendere og jeg har aldrig svaret på et eneste af dem...

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Tak for tippet, men jeg holder kun PC-World, så jeg har ikke lige adgang til bladene, men vil måske kunne finde dem på biblioteket. Du har vel ikke navnet på programmerne?

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen...

Det spam du får har meget sjældent med evt. spyware at gøre - de programmer laver alt muligt andet, fx sender dig til mystiske hjemmesider, ændrer din startside og andet godt..

Men hvis du tror du har noget sejlivet snavs liggende er Ad-aware ikke den store hjælp.. Du skal have fat i lidt tungere skyts fx "Hijack This" fra spywarefri.dk.. Et fremragende program der desværre er lidt sværere at bruge.. se brugsanvisning på hjemmesiden

anti-spam programmer kan hjælpe dig en hel del.. De bedste (og her snakker vi nærmest religion, på samme måde som antivirus, firewalls, styresystem etc.. :roll: ) - de bedste tager måske 95-99% af alt spam - problemet er at der altid er en lille risiko for at programmet også sorterer alm. mails fra, så du bliver nødt til at gennemgå de mails der er sat i karantæne for at være helt sikker (med mindre du altid kun får mails fra folk du kender - som du så kan sætte på en positiv liste)

Hvorfor er du så hårdt ramt... Har du ikke noget officielt med denne (fremragende) side at gøre??? Måske står din mail et eller andet sted i et link?? En af de mere "succesrige" måder at indsamle mailadresser på (til brug ved spamming) er at lade et specielt program scanne hjemmesider for mailadresser.. Så hvis din mail står på en "kontakt side" eller noget lignende ville jeg nok fjerne den hvis jeg var dig.. Det er en af de sikreste måder at få spam på..

Spørg endelig hvis du er u tvivl om det jeg har skrevet!!?
/Niels
Sakset fra Dr.dk men uden at kende til de forskellige løsninger og deres effektivitet.

16. september 2003 20:24 Gode råd!

Gode råd om uønskede mails



Det allerbedste råd at give er at trykke på Slet-knappen, hver gang man får en uønsket mail. Bliver den såkaldte spam-mail ved med at komme, kan du her få et par tips til, hvad du så gør.

I Politiken lørdag den 30. august var der lavet en test over seks antispam-programmer, som man enten kan købe eller downloade gratis fra internettet. Her følger Politikens egen vurdering:

1. (*****) McAfee Spamkiller 4.0 kan hentes gratis på prøve i 30 dage på www.download.com. Virker det tilfredsstillende, kan det købes for 275 kroner på www.spamkiller.com

1. (*****) Qurb Anti-Spam Software kan også prøves i 30 dage på www.qurb.com. Programmet koster ca. 170 kroner efter testperioden. Arbejder tæt sammen med Outlook.

3. (****) Mailwasher Free er som navnet indikerer gratis og kan downloades på www.mailwasher.net. En udvidet Pro-version koster dog ca. 220 kroner.

4. (***) Spam Inspector Outlook. Kan hentes som en to ugers prøveversion på www.giantcompany.com. Herefter koster det ca. 220 kroner at abonnere på.

5. (**) Spambutcher koster ca. 220 kroner at installere fra www.spambutcher.com, men er knap så effektive som nogle af de førnævnte.

6. (**) Manuel Outlook-filtrering. Outlook-programmet har sit eget filter, men det kræver at man registrerer hver eneste uønsket mail separat.

Der findes en lang række andre anti-spam-programmer, men gider man ikke have noget med dem at gøre, er der kun den slagne vej tilbage, når man får uønskede mails: SLET!!

MVH Njord
Hej Niels og Njord.

Niels:

Ja, jeg lægger af og til min mail i nyhedsgrupperne og her på siden. Har godt lagt mærke til, at mange sætter et par "xx"'er ind i adressen som skal slettes, men det har jeg altså desværre ikke gjort.

Njord.

Problemet med "slet" er at postkassen af og til er fyldt op når jeg bare har været på arbejde.

Som nævnt virkede mailwasher alligevel, man skal bare stille den til at bruge DNS blacklist under options, blacklist and friends, filter og her afkryde nævnte DNS blacklist. Denne hapser måske ½-delen af spammailsne.

Tak for hjælpen til jer alle.

Mvh. JørgenE
Så er enden for SPAM nær !!

sakset fra JP:

"Offentliggjort 23. oktober 2003 13:32 / Opdateret 23. oktober 2003 15:13

USA vedtager lov mod spam

Af Peter Engels Ryming, ncom

Uønskede reklamemails, kaldet spam, er et stigende problem over hele verden.

Det antages at mere end halvdelen af de mails, der dagligt sendes rundt på kloden, er spam og ikke er velkomne i modtagerens indbakke. Nu har amerikanerne fået nok. I nat, dansk tid, vedtog det amerikanske senat landets første fælles lov mod spam med stemmerne 97 for og 0 imod.

Loven forbyder ikke spam, men er lavet så den beskytter de forbrugere der ikke ønsker at modtage de opfordrede reklamer. Lovgivningen lægger op til at der skabes et nationalt register, som man kan skrive sig på for at undgå spam - på samme måde som man herhjemme kan tilmelde sig "reklamer nej tak" på posthuset. Det vil stadig være lovligt for virksomheder at sende spam af sted, men kun til de mennesker der ikke optræder på listen.

Samtidig forbyder loven at spammerne støvsuger tilfældige hjemmesider for e-mail adresser, ligesom det vil være forbudt at forfalske afsenderadressen. Heller ikke deciderede spamvrktøjer vil være lovlige fremover.

Ifølge Reuters kan privatpersoner dog ikke selv stævne eventuelle spammere. Det skal gøres gennem offerets internetudbyder eller gennem politiet."

Men så nemt er det sikkert heller ikke for hvad vis afsenderen ikke er hjemmehørende i USA !! Hvad så...

Venligst Njord :?

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis