Wc løber

Hey.
Vores wc er begyndt at løbe.
Det ser ud til at den er lidt lang tid om at fylde vand på...det plejer den ikke.
Men faktisk først når vandet er der hvor det plejer at stoppe i cisternen så begynder det at løbe. Det stopper ikke i cisternen.
Jeg kender kun de gamle wc'er hvor man med fingeren kunne rense gummi pakningen i bunden men den går ikke her.
Oppe under det blå låg jeg har tegnet ind kommer vandet ud.
For enden af svømmeren sidder en lille bitte sort a'la' pakning som jeg har renset rent med fingeren.
Men det har ikke hjulpet.
Jeg kan desværre ikke se hvilket wc det er men det er enten købt i Bauhaus eller Jem&Fix
Hvad kan jeg ellers gøre?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På din forklaring synes jeg det er tydelig at det er ventilen der lukker vand ind som har et problem. Den lukker åbenbart ikke helt for vandet, som så løber over og ud i toilettet. Du skal lukke for hanen under toilet, så det kan adskille. Svømmeren som du har markeret kan tages af og hele ventildelen, som den påvirker, skilles ad. Alt lægges i eddike for at løsne kalk. Det hele gøres rent og samles igen. Så vil jeg tro at det fungerer igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan også være svømmerens position der skal justeres lidt.

 

Ja det tænkte jeg også på men er det normalt?
Og hvordan finder jeg ud af hvor svømmerens position skal stå?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du starter med at skrive at den fyldes langsomt. Jeg går ud fra at det er langsommere end tidligere. Altså er der en forstoppelse. Så skriver du at det ikke stopper med at fyldes. Altså lukker ventilen ikke tæt eller svømmer sidder for højt (lukker for sent). Hvis ellers svømmer sidder som den hele tiden har gjort, kan vi gå ud fra at det er ventilen der ikke lukker tæt.
Det er bare min konklusion.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak Erik.
Jeg ser om jeg kan få den del op og afkalker...så må vi se 😊
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak Erik.
Jeg ser om jeg kan få den del op og afkalker...så må vi se 😊
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis