Udendørs vandhane

Hej

Da vi byggede hus fik vi ført vand ned i bunden haven. Det er ikke koblet til endnu, men det vil jeg gerne have gjort i løbet af i år.

Jeg har hørt om en udendørs vandhane som ikke skal tømmes for vand om vinteren, men jeg ved ikke hvad den hedder, og jeg kan ikke huske hvor det var jeg hørte om den. Er der nogen herinde der kender til sådan en vandhane?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De findes dog ret dyre, listepris godt 9000 kr.
Her dog til "kun" 6284 kr. LINK

 


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror det man mener med udendørs vandhaner der ikke skal tømmes, er den slags der sidder på huset. Her går der en stang igennem vandhanen og selve lukkemekanisme sidder inde i varmen. Når du siger du har lagt vand NED i haven er det så i frostfri dybde og er der fald "ned i haven" ?
Er det tilfældet kan du have en stophane nede i jorden. De findes i en type der lukker det vand ud der står op i hanen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja den jeg linker til har lukke hanen nede i frostfri dybde, og tømmes automatisk når man lukker hanen.(kræver der er drængrus nede i bunden)
Så man kan bruge hanen i frostvejr....

Men er det til havevanding, kan man jo også fint bruge en løsning med selvtømmende stophane nede i jorden, det kræver jo så man husker at lukke for stophanen når det er frostvejr.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du bruger en jordstophane med dræn (husk drængrus), så behøver du ikke vandhane over jorden. Dermed glemmer du heller ikke at lukke for vandet ved frost.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis