Luft/vand varmepumpe og støj

Hej

Jeg skal udskifte mit gamle oliefyr og skal vælge mellem jordvarme og luft/vand varmepumpe. Umiddelbart hælder jeg til jordvarme pga den bedre økonomi (langsigtet), men også fordi jeg er bekymret for støjen fra yderdelen i et luft/vand anlæg. Jeg bor på landet hvor der er meget stille, og det vil jeg ikke spolere. Er der nogen som kan dele deres erfaringer med støjniveau på luft/vand anlæg eller, endnu bedre, har et nyere af slagsen kørende (ikke alt for langt fra Frederikssund) som jeg må komme forbi og høre?

/ Thorsten



mvh
Thorsten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et Daikin Altherma luft/vand anlæg i 4040 Jyllinge som du er velkommen til at høre. Det er fra september 2009.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio. Tusind tak for det. Jeg har forsøgt at sende dig en besked, men jeg kan ikke se at den med sikkerhed er sendt til dig :-s


mvh
Thorsten
Hej Thorsten,
Jeg har svaret din besked.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

hvis du har en stor grund og kan få lagt rør dybt ned så ville jeg nok også gå efter horvarmen.
jeg har pt vand/luft og det står 30 cm fra ydermuren - på den anden side er soveværelset og det kan man altså godt høre når der ingen andre lyde er. konen syntes det er trels når dennstår og brummer (jeg snoker ikke 😀)
Hej.

DVI er Dansk design, når det er bedst. Du kan se mere på deres hjemmeside.

De laver bla. en model, der kaster luften op, og dermed væk.
Det ligner en blanding mellem en raket og en paddehat.
Fordelen er desuden, at kompressoren står nederst i anlægget, altså under jorden. Og derved skulle muldvarpen også fordufte. 👍

Men om det skal være jordvarme eller luft/vand, kan kun du træffe beslutning om.

Jeg er fortaler for begge typer, afhængig af lokale forhold. Men ville selv vælge jord, hvis pladsen er der.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis