Fra Vista til hvad?

Hej alle computer-kloge.

Min bror har en pc med Windows Vista. Denne udgår jo snart, så han har spurgt mig hvad han gør. (Han har fået varsel om at hans netbank ikke vil virke efter slutdatoen for Vista).

Så vidt jeg kan se har han 2 muligheder: Installere nyt styresystem eller købe ny pc (med f.eks. Windows 10).

Da et valg af nyt styresystem jo er afhængig af pc'ens ydeevne, har dette vel noget at sige, men så vidt jeg har kunnet læse mig til, er kravene ens for Windows 7 og 10. Så er det vel et spørgsmål om at han køber det billigste...

Det kan nævnes, at han bruger pc'en til netbank, e-mail og facebook, (og tekstprogram og regneark for sportsklub). Altså ingen tunge programmer som spil og lignende.

Jeg ved ikke lige hvad hardwaren i hans pc er, men det finder jeg ud af i weekenden.

Er der nogle herinde der kan give mig et godt råd om hvad han gør (eller rettere hvad jeg gør, for jeg har lovet at hjælpe ham, da jeg trods alt ved hvad et styresystem er) 


Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)
Hej alle computer-kloge. Min bror har en pc med... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har også haft et par gamle computere stående med Windows Vista, og disse forsøgte jeg også at installere Windows 10 på dog uden nogle større succes.

Ved dog jeg på et tidspunkt læste en tråd hvor de havde testet forskellige Vista maskiner med Windows 10. Hvor det på nogle af dem kørte okay.

Men man kan jo prøve at hente det og se om det kører :

https://www.microsoft.com/da-dk/sof.../windows10

Men min egen mening er nok at forære den væk eller smid den ud og køb en ny der er uptodate med de enheder der sidder inde i maskinen som ram, grafik osv. For tror ikke hvis det lykkes at oplevelsen må blive særlig god. I forhold til det man kan få i dag til små penge.

Jeg er typen der bare vil have det skal virke, og dette betaler jeg mig så tit fra. Og det jeg vægter rigtig højt er service, og der har jeg brugt den samme nogle år nu fra ithansen. Og det kan godt være priserne ikke er så lave som f.eks. elganten eller power. Men servicen er helt i top, og der er altid en hjælpende hånd at hente. Og den sidste computer jeg købte bestilte jeg på ithansens webshop http://www.ithansen.dk/46-billig-computer

Og det har jeg ikke fortrudt. Og hele computeren blev installeret og opsat af Kim fra ithansen, og selve computeren har en ssd harddisk der gør den rigtig hurtig selv om selve computeren er en af dem med en lidt billigere processor. Men netop fordi det er en med ssd harddisk så er den bare utrolig hurtig ved opstart og når jeg åbner diverse programmer.

Så mit råd er, køb en ny!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis