Fjern et lag maling

Hej

Jeg har fået 3 gamle træ sodavandskasser. De er desværre blevet malet sorte fremfor deres naturlige farver,  men det ser ud til at de har deres original farve er inden under. 

Mit spørgsmål er om der er en måde hvorpå jeg kan fjerne den sorte farve uden også fjerne den originale maling inden under 

 

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det bliver meget besværligt og fjerne den omtalte maling uden og skulle over i konsevatormetoder, hvor malingen fjernes med en opløsningsvæske der påduppes med vat eller lignende. Det vil desværre nok tage en rum tid og komme ned til det orginale lag. Hvordan det gøres bør du forsøge og google dig til hvis modet stadig er intakt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Schubert på 01-03-2017 21:37
Hmm okay
Har prøvet at Google lidt uden det store held desværre

Du bør nok have konservator eller lignende med i søgningen også. 

Ellers kan du måske slibe så langt ned at den orginale tekst er synlig og efterfølgende male kassen op med de orginale "stafferinger" og bundfarve. Så kommer kassen dog ikke til at se brugt ud.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også