Afdækning af kontakter i tændt tilstand

Hej.

Vi har investeret i philips HUE pærer og ønsker også at have muligheden for at bruge kontakter til at tænde og slukke. Dette kan desværre ikke lade sig gøre med almindelige kontakter, da den ikke husker hvilken tilstand pæren var i før den blev slukket og i stedet skruer op på 100% når den tændes igen.

Derfor tænkte jeg om det var muligt at sætte kontakterne til at være tændt og så sætte en form for blænde på så man ikke kan slukke dem.

Ved i om dette er muligt?

Jeg har vedhæftet 2 billeder af de kontakter der skal blændes. Mht dimming switchen havde jeg tænkt mig at montere denne ovenpå med noget stærk dobbeltklæbende tape som på det sidste billede.

Hvis i har nogle forslag til bedre løsninger er jeg meget åben

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser det er der to mulighede..
1 du afmontere kontakten og flytter "tændledningen" så den får konstant strøm.
2 du afmontere "tangenten" på kontakten og ligger noget ind bagved så den ikke kan slukkes.(en lille LEGO klods eller lignende)

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 13-02-2017 22:23
Som jeg ser det er der to mulighede..
1 du afmontere kontakten og flytter "tændledningen" så den får konstant strøm.
2 du afmontere "tangenten" på kontakten og ligger noget ind bagved så den ikke kan slukkes.(en lille LEGO klods eller lignende)

Tak for svaret. Hvis jeg afmontere kontakten, skal jeg så bare smide samlemuffer på enderne eller hvordan? 

 

 

Ja det kunne være en mulighed, måske kan du flytte ledningen på afbryderen så de to ledninger sidder i samme "hul".

Som her hvor du så samler den brune og sorte i samme hul. eller tager den ud af kontakten og samler den med en samlemuffe (din kontakt ser ikke sådan her ud men prinsippet er det samme.)

Men det er noget nemmere bare at sætte noget bag "tangenten"

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du skifter til et blænd dæksel begge steder, får du en lige flade at lime din dimmer på. Så skal du samle med samlemuffer.
Mener du at du kan beholde afbryder, så flytter du tænd ledning sammen med fasen bag på, hvis der er plads i klemmer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 13-02-2017 22:48
Hvis du skifter til et blænd dæksel begge steder, får du en lige flade at lime din dimmer på. Så skal du samle med samlemuffer.
Mener du at du kan beholde afbryder, så flytter du tænd ledning sammen med fasen bag på, hvis der er plads i klemmer.


Målet er så vidt muligt at få en flad flade jeg kan sætte det på. Ved du hvad jeg skal ud og købe og hvor?

Pft.
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47736' class='af-profile-link'>je_ns</a> på 13-02-2017 22:58
<p abp="925">Det er nok nemmest i dit lokale byggemarker, det hedder et blænddæksel..<br abp="926" />
<a href="http://www.google.dk/search?q=bl%C3%A6ndd%C3%A6ksel+lk&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK700DK700&biw=1216&bih=641&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNpMnPiI7SAhXLGCwKHeJ9C-UQ_AUIBigB">www.google.dk/search?q=bl%C3%A6ndd%...UQ_AUIBigB</a></p>


Vil man kunne få noget der dækker det hele? Også mellemrummene?

Nej det tror jeg ikke. Du har et meget gammelt træunderlag bag, og der er afstanden for stor i forhold til en dobbeltramme.

Men du kan da måle afstand imellem aafbrydere, Er den ca. 13 mm  så prøv at holde 2 enkeltrammer 63 mm  sammen og se om det er bedre. Igen de ligger i byggemarked


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvordan gik det her projekt egentlig?

Jeg ville gerne se lidt billeder af hvordan du fik det løst :-)

De bedste hilsener fra Greenline.dk
//Brian

Greenline.dk - Brian
Skrevet af bksommer på 06-03-2017 10:28
Hvordan gik det her projekt egentlig?

Jeg ville gerne se lidt billeder af hvordan du fik det løst :-)

De bedste hilsener fra Greenline.dk
//Brian

Uploader lige nogle billeder. Synes selv at det er blevet ret godt.

 

Synes ikke lige umiddelbart der var nogen løsninger der var super gode og billige. 

Derfor kom jeg på den idé selv at lave nogle 2d printede covers til vores kontakter

1) Først tog jeg mål af alle siderne på kontakterne. Nogle af dem havde forskellige mellemrum imellem sig, så der findes ikke standard dæksler desværre.

2) Jeg tegnede disse ind i adobe illustrator og sendte en pdf afsted til cotter.dk. De laserskærer millimeter præcist. Her kan man selv vælge materiale og tykkelse. Jeg skulle bruge noget der var hvidt, hårdt og var 2 mm. tykt. Derfor gik jeg med "Styren" materialet.

3) Da jeg fik det hjem, var det bare lige at lime alle siderne sammen. Jeg har valgt at give det lidt polyfilla og slibe det efterfølgende, så man ikke kan se limen.

4) Derefter gav jeg det hele lidt maling så det ikke bare ligner hvid plastik.

5) Til sidst var det bare at fjerne kontakt dækslerne, sørge for at alle kontakter er tændt, sætte philips kontakerne på de covers jeg har lavet (dertil brugte jeg bare hvid dobbeltklæbende tape) og så sætte det uden på de nøgne kontakter.

 

Da vi regner med at flytte inde for nogle år synes jeg at dette var en god og billig løsning (100,-) og når vi en dag flytter skal vi bare fjerne mine covers og sætte dækslerne på igen

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også