Slibe/polere marmorgulv

Hej,

Vi er flyttet i et hus hvor begge badeværelser har marmorgulve. 

Nogen der har erfaring med hvordan vi får jeg slebet og poleret op igen? Jeg tænker noget excenter sliber og en poler maskine med kornstørrelser osv? 

Nu er fugerne jo også temmelig medtaget og kalket til og da marmor jo ikke tåler afkalker hvordan får jeg så afkalket fugerne???

Ser frem til at høre nogle gode bud.

MVH Phillip

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan nok også godt gøre det med en excenter sliber ellers er det en tilsvarende som kører på luft med langsomtgående hastighed. På luft fordi du så har mulighed for at vandslibe og i forskellige grit størrelser. Hvis du begynder på en slibning har du også mulighed for at fræse lidt ned i de eksisterende fuger og fuge påny. Du lader fugerne stå glat med eller måske endda med lidt overhøjde og lader det hærde til næste dag. Helst ikke længere. Så kan du slibe fugen og eventuelle ujævne fliser indtil du har et glat gulv der derefter skal imprægneres og poleres med en hård filt pude på sliberen. Du har så et imprægneret gulv hvor fugerne er helt jævne og gulvet er imprægneret. Man starter typisk med at pille de gamle silicone fuger ud aller først. Man skal så helst silicone fuge inden imprægnering eller sørge for at fugen er fyldt med bagstop så der ikke kommer imprægnering ned hvor siliconen skal være. Den binder typisk overhovedet ikke på imprægneringen.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis