Udskift af inddækning pris?

Hejsa

Jeg står i den træls situation at jeg har overtaget et hus hvor det fremgår af tilstandsrapporten at inddækningerne har +10 år.

Jeg har tegnet ejerskifte forsikring.

Der er tale om ældre Velux vinduer.

Inddækningerne viser sig nu at være ødelagde og der trænger vand ind.

Hvad kan det forventes at koste at få skiftet inddækningerne på 5 vinduer? Der er tale om arbejde for en blikkenslager.

Vinduer skal afmonteres
Ny inddækning
Der er lavet gips i lysningerne?

Hvad må man forvente dette kan koste? Det er gået op for mig at en ejerskifte forsikring har en selvrisiko på 5000 pr skade det vil sige i dette tilfælde pr vindue... en tømrer har giver et bud på 7000 pr vindue inkl maler arbejde på lysninger?

Hvad tænker i?

Mvh thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det med restlevetiden er et tabelopslag som den bygningssagkyndige skal foretage uden skelen til den aktuelle stand.

Derimod skal vedkommende undersøge, om der er tegn på defekter/skader eller risiko for skader på de enkelte bygningsdele, og hvis vedkommende ikke har udført sit arbejde korrekt, har man mulighed for at få dækket om ikke andet evt. selvrisiko på ejerskifteforsikringen den vej.
Hej Orla

Okay dvs. At man ikke kigger på bygningsdelenesstand når man laver det med forventet restlevetid.?

I det er tilfælde er der helt klart tale om synligeskader på inddækningen som selv jeg kan se og jeg kan ikke kalde mig håndværker.

Men hvad mener du med at man kan få dækket selvrisikoen? Det vil jeg gerne have skåret ud i pap . Mvh thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja den bygningssagkyndige skal kun vurdere alderen, og ikke tilstanden ved rettlevetid på tag.

Hvis du får ejerskifteforsikringen til at dække reparation/udskiftningen af inddækningerne kan du få den bygningssagkyndige til at dække selvrisikoen efterfølgende, hvis det er noget vedkommende skulle have set.
Det kræver nok som minimum en tur gennem en ankenævnssag ved Husklagenævnet, og det koster kun ca. 300,- kr. at starte en sådan sag.

Alternativt kan du gå direkte til den bygningssagkyndige med hele kravet.
Hej Orla

Det vil jeg mene han burde når alle andre har set det.

Tusind tak for det gode svar

Så må jeg hellere få læst lidt op på det.

Mvh. Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også