Hældning på tag ved carport

Vi har en carport som vi ikke er helt tilfredse med... Carporten er bygget i træ, er åben på den ene side og lukket på den anden træbrædder. Carporten har trapeztag med en minimal hældning. Pga. der er meget lidt hældning ligger vandet ofte oppe på taget uden at kunne løbe ned, og når det endelig løber ned løber det ud over den ene side, hvor der er lukket, hvilket jeg ikke vil mene er en holdbar løsning og ødelægger træet. (har lige lavet en hurtig tegning i paint for at illustrere)

Min plan er at øge hældningen på taget så vandet nemmere kan komme væk og samtidig installere en tagrende i den side af carporten hvor vandet løber ned. Hvordan vil I anbefale jeg nemmest laver mere hældning på taget? Tænkte på at tage trapezpladerne af og sætte nogle klodser i den ene side og i midten for at øge hældningen, men hvordan ville I løse opgaven? Jeg skal helst ikke i gang med at skille det hele ad og rykke bjælkerne hvis det er muligt..

Hvor meget vil I desuden anbefale at trapezpladerne stikker ud over siden hvis det skal kunne fungere med en tagrende?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis