Apple TV

Hej.

Jeg er en de uheldige Yousee kunder, der har mistet radiokanalerne, så nu overvejer at opsige abonnementet. Men så skal jeg jo finde et alternativ til fjernsynskanalerne og har ledt noget på nettet, der kan jeg se at der er noget der hedder Apple TV, hvor man kan abbonere på forskellige tv-apps. Er der nogen herinde der har erfaring med kvalitet, kan man optage udsendelser og hvad er forskellen på Appple TV 3 og 4.

På forhånd tak.

Mvh Finn

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Finn,

Du kan ikke "abonnere på TV-apps" i den forstand, at du kan se de kanaler, som du mister ved at opsige kabeltv. Deres apps er mere tiltænkt Netflix, HBO og andre streamingtjenester. Det er muligt at DR og TV2 Play er kommet med også (jeg har en gammel udgave, hvor man ikke selv kan installere apps). Men jeg er ret sikker på, at du ikke kan se "live tv".

Så Apple TV er efter min mening ikke en erstatning, som giver dig direkte tv-kanaler. Men det er virkelig godt til streaming mv.! Jeg ville ikke undvære min.

Mvh. AllanE

Apple TV gen 4 er til 1080p, mens gen 3 "kun" er til 720p opløsning

Du kan i gen 4 installerer de apps der er disponible, så du kan streame f.eks. netflix, hbo, viaplay, tv2 play m.f. men du kan kun se streaming, ikke live.

Så du skal ud at have fat på en alternativ udbyder så som stofa, waoo, eller en tredie (har en på tungen, men kan ikke lige huske hvad de hedder)

Edit: Det var fullrate jeg tænkte på.


 

Eller Boxer, som er det eneste "ikke-kabel"-alternativ, men kører med antenne og dermed ikke er afhængig af, hvem der har lagt kablerne i dit område.

Mvh. AllanE
Hej Allan.
Tak for svarene, nu er jeg så blevet klogere på Apple TV. Boxer har været inde i overvejelserne, men her i Rudkøbing er modtageforholdene meget forskellige, og jeg er så uheldig, at hvor jeg bor er der etmeget ringe signal ifølge min antennemand. Så jeg bider nok i det sure æble og beholder You See. Så hermed lukker jeg tråden.
Tak endnu engang.
Mvh Finn
Annonce
Tredie alternativ er at gå igang med satelit udbyder eller IP-TV.
Sidstnævnte kræver dog en stor internet forbindelse, hvor vi snakker om 30-50Mbit pr TV.

 

Kan du ikke bare tage de fm kanaler i luften? Det YouSee har lukket er vel kun de radiokanaler man kunne få ud af stikket i muren?
Hej

Til Steensen. Jo parabol kunne være en mulighed, men ikke her hvor jeg bor, der er nemlig klausul på grundene i vores udstykning, at vi må ikke have parabol eller antenne m.m. placeret udendørs, derfor også problem med Boxer. IP-TV ved jeg ikke hvad er.

Til Martin V. Jo, og det bliver også løsningen.

Mvh Finn
IP TV er tv over internet, hvilket bl.a. stofa og yousee leverer.
Forsøg at forhøre dig ved fullrate, stofa og telenor, de er alle tre udbydere af ip-tv, om end jeg tror flere af dem er yousee's.

 

Hej igen.
For at slutte tråden helt af, kan jeg fortælle, at jeg har besluttet at beholde You See som tvudbyder, og jeg har nu fundet radiokanalerne på tv´et og der eraudio udgang på, så nu har jeg forbundet radio/forstærker til fjernsynets udgang med et jackstik kabel og det kører rigtig fint.

Mvh Finn
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis