Forankrings-grunder - også på skruer?

Hej,

Er ved at spartle gipsvæg og skal snart til at bruge foranskringsgrunder før maling. Vil man se det igennem malingen hvis jeg ikke putter på de spartlede skruehoveder?  Vil helst slippe for det :-)

René

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jeg ret sikker på vil kunne ses. Men hvorfor vil du ikke behandle hele fladen? Det er da meget lettere end at skulle smøre det rund om alle hullerne.

Forankringsgrunder skal naturligvis bare smøres på hele væggen. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre din begrundelse for at lave det store ekstra arbejde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tænkte at jeg kunne nøjes med at male grunder på samlingerne, altså der hvor der er spartel, men jeg forstår på jer at man bare giver hele væggen en omgang :-)

Men forankringsgrunderen er vel til at binde spartelmassen eller gør den også noget godt på rent papir?
Nå sådan, Jeg havde i mit hoved at du ville grunde uden om alle skruer derfor mit "dumme spørgsmål" .
Grunderen gør bl.a. det at selv om det er forskellig overflade så bliver det ensartet til at opsuge maling. Så det er nødvendigt på hele fladen for at du får et ensartet slutresultat. Uden grunder kan man male flere gange før det opnås.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også