Jord varmelegeme vaskemaskine

Hej Alle

Jeg har brug for et råd her. Mit varmelegeme i vaskemaskine var gået i stykker og jeg har købt en nyt varmelegeme og skiftet dette. Dog afbryder vaskemaskine strømmen når jeg tilslutter den med det nye varmelegeme. Dog kan jeg få vaskemaskine til at virker hvis jeg ikke tilslutter jord forbindelsen til varmelegemet. Jeg tror dog ikke dette er den korrekte løsning siden ledningen er der. Så er den en der har nogle gode ideer om hvad der kan være galt?

Det nye varmlegeme jeg har købt har jeg fået tilsendt efter at have oplyst forhandleren om nummeret/mærket på det gamle varmelegeme.

 

Thomas

 


Venlig Hilsen
Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er åbenbart overgang i din vaskemaskine. Hvad sker der hvis du tilslutter jord til dit nye varmelegeme, men fjerner de andre ledninger?
Hvis maskinen stadig afbryder strømmen (det er vel dit hfi / hpfi relæ der afbryder), så er der overgang et andet sted i din vaskemaskine. Hvis maskinen kører uden det nye varmelegeme - så er det sikkert varmelegemet der er en fejl i.
Jeg må absolut anbefale at vaskemaskinen er korrekt tilsluttet jord.

Søren O

Du skal have en "fase" på vermelegemet også - ellers duer det ikke at prøve på den måde !

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Den prøve Søren O foreslår at lave på vaskemaskinen er vist for at udelukke andre fejl. Så hvis maskinen kan alle andre funktioner, uden at lave fejl, så er det højst sandsynlig at det er varmelegeme.
Thomas 1982 Nu har du vel sat ledninger rigtig på. Det er meget usandsynlig at varmelegeme ikke har forbindelse til stel selv om jordledning er taget af den. Der sidder en bøjle inde i maskinen som den skal ind under så den ikke går op imod tromle, desuden kommer der vand op omkring den.
Så for mig ser det ud til at du sætter jordleder på det forkerte sted. Sæt eventuelt et billede ind hvor man kan se tilslutningen. Du trykker på fanen >åbn editor< så er der øverst i venstre side et ikon for billedindsættelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har forsøgt at sætte jordledningen og fase ledningen til samtidigt og vaskemaskinen virker med dette. Jeg har så prøvet at sidde de to blå ledninger på og jordledningen og når jeg gør dette og tænder vaskemaskinen afbryder hfi anlæget. I kan se på billedet at der er ikke så mange muligheder for at slutte det forkert til, da ledninger kun paser til de enkelte steder.

 


Venlig Hilsen
Thomas
Annonce
Jeg skyder på, at det er en bytter, for der er tilsyneladende en fejl på dit varmelegeme. for at kunne måle det, kræver det, at du har en megger.

fase

Jeg vidste godt at det var næsten umulig at lve fejl, men man ved jo aldrig. I vores branche lærer mn at være kritisk over for lle forklaringer.

Jeg er sikker på at du mener det rigtigt selv om du skriver det modsat. "Der er ikke så mange muligheder for at slutte det korrekt til ?"
Ja du har sluttet det korrekt til. Så jeg tror at Fabrin har en kedelig pointe


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ok, jeg har rettet indlægget, da jeg det lyder lidt omvendt.

Jeg må få det sendt retur og få et nyt.

Tak for hjælpen

Venlig Hilsen
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis