gravsten

skal have taget strømmen på hpfien da jeg skal skifte tavlen. men har ikke haft så meget med gravstene at gøre før. måler nr. jeg skal have koblet fra er det øverste.

 

Hvad for sikringer skal fjernes?

 

her er 2 billeder

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke er sikker, bør du nok slet ikke pille i gravstenen.......

Med venlig hilsen

Anders

Du skal fjerne de sikringer der tilhøre din stikledning, men du bør ikke selv rode i gravstenen, det er ikke isoleret så det er sikkert selv at rode med.
Nogle af de elektroniske målere, har en afbryder indbygget, som man kan slå fra.
Min måler er en Echelon, der er sådan en "klap" med lysdioder man kan afbryde strømmen med.
Ifølge montøren fra elselskabet som udskiftede den gamle måler til den nye Echelon måler, kan den i sjældne tilfælde slå fra i tordenvejr, så skal man ud og genindkoble.

Vi prøver igen, i morgen --
Har laus handsker på

Hvis målernummeret er den øverste, skal du fjerne sikringerne på Plads nr 1, altså begyndende med den sikring øverst til venstre. Derefter sikringen i den midderste blok også den øverst til venstre, og ligesådan i den nederste blok. Nullen skal du ikke fjerne. Du vil kunne se på måleren om spændingen er væk, fordi displayet ikke mere viser L1, L2, L3, og så måler du for en sikkerhedsskyld om der er afbrudt.

je ns, skabet har et isolationniveau, som passer til professionelle.


fase
Skrevet af S. Fabrin på 22-01-2017 13:29

je ns, skabet har et isolationniveau, som passer til professionelle.

 

 

Ja også derfor jeg fraråede at selv pille i det...     Og er det længe siden de har været løsnet kan de godt sidde fast, og porselænet er kan finde på at revne.

 

Ps. husk at slukke for alle forbrugere i huset, inden du skruer sikringerne ud i gravstenen.

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns, sinkodingo er efter min bedste overbevisning professionel. Porselænet kan godt finde på at revne, og så er det vandpumpetang og et nyt K3 hoved. Det er nok ikke nemt at opdrive på en søndag. Det har jeg så nogle løsninger på, som jeg ikke skriver her. Det er for øvrigt nok at slukke for HPFI relæet, inden sikringerne sættes i.

fase

Nu er det kabelskab jo mærket meget godt op, så følg Fabrins anvisning med at tage hver anden sikring i venstre side, begyndende med den øverste. Jeg synes det er sjældent de K 3 hoveder sidder helt fast hvis man samtidig med dreje bevægelse vrikker hårdt op og ned.
Jeg har flere gange siddet ved sådan en hvor det ikke var mærket op. Så kunne man slukke for alt og med tangamperemeter på ledninger prøve at sandsynliggøre tilhørsforhold. Ved fortsat tvivl måtte man tænde en enkelt synlig lampe i huset så man kunne se virkningen. Det har da hændt at det var den forkerte i første omgang, men det er jo ikke en stor katastrofe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for tilbagemeldingerne. Altid rart at man kan få hjælp herinde. Havde nogle Laushandsker på da jeg skruede procelænssikringerne ud. Som det fremgår af tegningen var det rigtig nok alle 1´erne der skulle ud. (better safe then sorry)

Den sidste porcelænsskiringer sad iøvrigt godt fast, og der måtte bruges en papegøjetang godt med gaffatæpe

 

Jo en mindre detalje da jeg lavde en HPFI-test med min eurotester, Var der fejl, og det koblet ikke ud som det skulle....man bliver træt  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis