Lugt i værelse

Katrine2650
Katrine2650
Postnr:
Katrine2650 Katrine2650

Hej Frank Chr.

Det lugter overhovedet ikke af gas.. :-)

Og tak for input. Har ofte oplevet det her med at der kommer lugte fra radiatorer, når de opvarmes, særligt efter første gang, hvor de længe har været slukkede. Men her er det jo sådan set den omvendte problematik, som MB og jeg har :-) At radiatoren lugter "lidt" og engang imellem når den er KOLD. Mærkeligt.. 

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Hmm.. ja det er godt nok lidt underligt - og radiatoren er 100% tæt?

Jeg tænker naturligvis på om enten udluftningsskruen eller radiatorventiltermostaten kan udelukkes som synderen, vel vidende at gammelt dødt radiatorvand (og gl. luft i anlægget) lugter noget anderledes, nærmest som mosevand. 

maf
maf
Postnr: 8400
maf maf

Har I prøvet at vaske knægten?... 😉

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

en brændeovn der har stået hele sommeren lugter også første gang der tændes op om efteråret pga støv

Katrine2650
Katrine2650
Postnr:
Katrine2650 Katrine2650

@Frank Chr. ved ikke om den er 100 % tæt, hvordan tjekker jeg det? Altså jeg ved godt, hvor man normalt tømmer den for luft - er det udluftningsskruen? Og hvordan kan jeg tjekke, om den er utæt? Og radiatorventiltermostaten er vel blot den man justerer varmen på ikke? Og hvordan kan jeg tjekke om den skulle være utæt mon? Tak på forhånd :-)

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Dels ved udluftningsskruen, dels ved radiatorventilen (indre pakdåse) kan der pible vand ud hvis begge er slidte, når man sætter varme (og tryk) på. 

jhb
jhb
Postnr: 6780
jhb jhb

Kan lugten ikke stamme fra noget andet der er i værelset, f.eks. skab, legetøj, tøj, sko etc.?

Ellers ville jeg da forsøge mig med fugning hele vejen rundt ved gulv og loft.

MB-
MB-
Postnr:
MB- MB-

Hej

Tak for alle jeres svar    Og som der bliver nævnt er det når radiatoren er slukket at luften forekommer. Der er ingen lugt når radiatoren er tændt.

Jeg ved ikke om min radiator er 100% tæt? Hvordan tjekkes det?

Og ja, jeg har vasket og skuret min radiator 100x for at fjerne lugten - det hjalp ikke. Men er ret sikker på at lugten kan lokaliseres til radiatoren hvilket også bekræftes af at lugten forsvinder når radiatoren er tændt. 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Har du set hende underboen for nyligt? Levende altså?

jhb
jhb
Postnr: 6780
jhb jhb

Du kan da starte med at forsegle udluftningsskruen og termostaten med tape og plastik, evt. pakke hele radiatoren ind i plastik.

Hvis det ikke hjælper, burde du se på hvor rørene til radiatoren komme ind igennem væg/gulv. 

Hvor meget varme skal der på, før lugten forsvinder?

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Lugt i badeværelse.
    Lav-Hus
  2. Lugt i undergulv
    Lav-Hus
  3. Lugt - min bil lugter!
    Lav-Bil
  4. grim lugt i parcelhus
    Lav-Hus
  5. Fjern lugt fra kattepis
    Over hækken