Lugt i værelse

Hej kloge hoveder,

Jeg skriver for at søge inspiration til at fejlsøge, og viden om "lugte" i et hus.

Vi har et værelse hvor der er en lugt. Det varierer lidt fra dag til dag, og uge til uge, men der er helt klart en lugt. Lugten er... ikke som kælder. Der lugter ikke muggent som sådan. Men der er en lugt, og jeg kan nok bedst beskrive den som... Sødlig.

Jeg synes normalt ikke jeg kan lugte lugten mere nogle steder end andre, men var lige oppe og tjekke, og måske kommer det "mere" fra radiatoren, men jeg ved ikke om det bare er opvarmningen af lugten igennem radiatoren som forøger lugtindtrykket.

Så mit spørgsmål er nok: hvis der lugter i et rum, men ikke af kælder eller jordslået, hvad kan man så undersøge? Jeg kender udemærket lugten af "kælder" som jeg kan forstå skulle tyde på skimmel, men det er slet slet ikke sådan der lugter.

Vh

Patrick

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder lidt på,at det kunne være en død mus eller rotte.

bh
Det kunne lyde som om din radiator kræver en kraftig rengøring, f.eks. at der sidder skidt imellem de to lag eller inde i varme-ribberne, hvor der så er f.eks. nikotin eller noget tredie der afgiver lugt ved opvarmning

 

Jeg stemmer også for en død mus eller tilsvarende!

Med venlig hilsen
ktm

 

døde dyr alt efter størrelse kan lugte op til halve år.

Men hvis der gulv tæppe og meget støvet radiator har jeg oplevet at det giver en underlig sød lugt når radiator køre fuld varme.
Annonce
Skrevet af Kent A på 17-01-2017 21:52
døde dyr alt efter størrelse kan lugte op til halve år.

Men hvis der gulv tæppe og meget støvet radiator har jeg oplevet at det giver en underlig sød lugt når radiator køre fuld varme.

Interessant. "underlig sød lugt" lyder som min lugt, og... radiatoren er meget beskidt i "mellemrummene". Jeg må finde den store piberenser frem og håbe det ikke er en rotte

 

 

En støvet radiator lugter kun i < 1 time, første gang den varmes kraftigt op, f.eks. om efteråret, og da slet ikke i flere dage.
Ked af at sige det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 18-01-2017 01:31
En støvet radiator lugter kun i < 1 time, første gang den varmes kraftigt op, f.eks. om efteråret, og da slet ikke i flere dage.
Ked af at sige det!

Så har jeg haft en underlig oplevelse som barn så.

For mange år siden boe mine forældre tilleje i et hus ude på lars tynd skid.

Det var med fastbrændsels fyr. så fremløb havde nok været til den varme side en gang imellem

Der oplevet jeg nemlig tit på mit værelse altid lugtet sødlig når det var godt gang i fyret.

endda i op til flere dage. efter radiator blev rent gjort forsvandt det.

 

 

Nu vil jeg lige vente og se, men siden jeg rengjorde radiatoren med en "børste", har der ikke lugtet på værelset. Lad os se om det kommer tilbage.

Hej pkofod

Jeg står med akkurat samme udfordring med sådan lidt sødlig eller "gammel/våd træ agtig lugt i kun det ene værelse i en ellers 5 værelses-lejlighed. Det kommer og går også, men altid er den stærkest efter at døren har været lukket derind til et stykke tid. Min søn har værelse der og jeg lukker døren ind til ham om natten. Om morgenen er lugten så tydeligst. Lige så snart jeg åbner vinduet er lugten væk efter et par minutter, men INGEN af de andre værelser har en lugt overhovedet. Var det din radiator eller døjer du stadig med at finde kilden?

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også