gode ideér til at fjerne ridser

Hej.
Håber der er en her inde der har en god ide til hvad man kan gøre i min tilfælde med min motorcykel.
Købte Motorcykel sidste sommer og den har nogle store ridser, ved ik hvad de er kommet af.
Men kan man gøre noget uden af og skal skille den af og til en Aut. Maler?

Det er på bagsvingeren af motorcyklen (den hvor baghjulet sidder fast på

Har vedlagt et billede😊
Mvh. Andreas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da det er fodstøtte der sidder lige udenfor, kunne jeg tænke mig at det er dine eller tidligere ejers støvle hæl, der har lavet de ridser. Det passer vel med retning og placering, men du kunne jo prøve at kigge ned på din for når du "rider" ppå den.
Da jeg så overskriften tænkte jeg på polere midler til biler. De kan polere meget væk. Men dette er ret meget så jeg tror ikke man kan gå den vej.
Men du kan naturligvis bruge sandpapir, og skifte til finere efter at ridserne er væk. Afslutte med poleremiddel.
Det er eneste løsning jeg kender, men hvis de kommer af almindeligt kørsel så er det jo omsonst at gøre noget ved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske du kan finde en beskyttelsesplade til at skrue/lime på, det vil jo dække det værste, og forebygge det udvikler sig.
Jeg kan ikke rigtig se om det er aluminium, eller det er malet.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er aluminium. Men vis man sliber med sandpapir kommer der vel bare mange små ridser, kender det det vandsliben, som jeg mener er det fineste man kan få. Ridserne er rimlig dybe.
Tak for ideérne
Jeg syntes faktisk det ligner anodiseret og lakeret alu. Personligt ville jeg vikle noget gråt gaffatape omkring stedet så det er beskyttet. Gaffaen kan nemlig erstattes hvis/når det bliver revet.

Hverken sandpapir eller polering med skrappe midler vil efter min mening gøre stedet pænere.

Husk, det kan ikke undgås der kommer slidmærker på en cykel der bliver kørt på.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Andreas
Hvis det er anodiseret /eloxeret alu, ville jeg ikke begynde at slibe i det.
Anodiseringen beskytter imod ir og hvis du fjerner denoverflade angribes
aluminumen let, især hvis du kører om vinteren i salt.
Biltema og andre autoudstursforretninger sælger beskyttelsesfilm som "kulfiber"
eller andre selvklæbende materialer, som Jens også foreslår.
Gaffa klæber godt, men er jo en smags sag, om man kan få sig til at sætte på sin MC.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Kig leddet til side-støtteben efter. Der er sikkert stor mulighed for, at det sidder så løst, det slår imod når du sparker det op. Ridserne kan du ikke fjerne, men dække med beskyttelsesfilm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også