belysning med ur kontaktor

Har en lysstyrring jeg skal lave, har ikke rigtigt installeret kontaktorer før. så spørg lige herinde, inde jeg selv kaster mig ud i det

Belysningen er delt op på to  1-polet grupper.(De har deres egen hpfi de to grupper) Lyset skal tænde  kl 0730-1930 på uret, og derefter skal sensorerne overtage. kontaktoren skal så have dens egen 4-polet HPFI.

 

På forhånd tak

 

Har en lysstyrring jeg skal lave, har ikke rigtigt... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal ikke monteres til kontaktoren. Det er fasen du afbryder på på begge grupper. Grunden til at nul fra gruppe 1 skal forbindes til kontaktor er, at uret får strøm fra gruppe 1.

Fuldstændig korrekt jenshøj:
Nullen på gr. 2 skal som jeg skriver kun bringes med ud til lamperne i lysgruppe 2.
Jeg prøvede at præcisere at spolen i ur og kontaktor hører til sikringsgruppe 1. Derfor det råd med at lave det først, indtil det virker så du ikke får det blandet sammen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ja ok så er jeg med, så nullen på gruppe 2 skal bare blive siddende på dens gruppe og så ellers montere som beskrevet.
Set udefra ja sådan kan man også beskrive det. ( vi skrev vist samtidig)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ser ud til at blive et særdeles spændende projekt, Sinkodingo.

Du melder lige tilbage, om det kom til at virke, som det skulle.


fase
ja det skal nok gå har jo fået kyndig vejledning!
Er ved at prøve at samle det hele. Men er stadig lidt i tvivl. Når der nu er 2 grupper. Skulle jeg så havde trukket 1x 5x 1.5 til hver gruppe. Så jeg har 2x 5x 1.5 i tavlen? Får nu har jeg kun trukket 5x1.5 og der er jo kun en nul. Så mon ikke jeg har dummet mig lidt ?
Er ved at prøve at samle det hele. Men er stadig lidt i tvivl. Når der nu er 2 grupper. Skulle jeg så havde trukket 1x 5x 1.5 til hver gruppe. Så jeg har 2x 5x 1.5 i tavlen? Får nu har jeg kun trukket 5x1.5 og der er jo kun en nul. Så mon ikke jeg har dummet mig lidt ?
Har trukket en 5x1.5 igennem hele installationen.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis