Danfoss gulvarme - Indstille manifold?

Hey,

Er ved at indregulere mit gulvarme. Jeg har Danofoss Living Connect. Jeg har en manifold med 8 udgange. Heraf bruges de 7 til trægulv. Samt den ene til badeværelse (gulvarme støbt i beton). Mit udgangspunkt var at jeg ikke syntes mit badeværelses gulv er varmt nok. Jeg har indstillet det til 25 grader. Men det når aldrig over 22,5.

Jeg fandt ud af alle udgange stod til N på manifolden. Har tilpasset dem jf. danfoss online beregner. Den til badeværelset står på N, men det hjælper ikke rigtig. De andre står imellem 3-6.

Min fremløbstemperatur er 35 grader. Jeg har dog lige forsøgt at hæve den til 40 - men er også bange for at skade trægulvene. Dog fæles de ikke varme.

Gør jeg noget forkert?

Det jeg dog undrede mig over da jeg skulle indstille manifolden. Så kunne jeg først og fremmest se på https://ipaper.ipapercms.dk/AO/VVS/DanfossVVSGuide/?Page=154 at man skulle dreje højde om. Så vidt jeg kan mærke, så kan man blive ved med at dreje den højre om? Der er ingen "stop" i hver ende. Det undrer mig at når jeg sætter den imellem N og 1 eller N og 7, så lyder det som om der kommer væsentligt mere flow på?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu står badeværelset på n, er dette så også den længste slange?

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Skrevet af Epoxymanden på 06-01-2017 20:02
Nu står badeværelset på n, er dette så også den længste slange?

Ja både og. Der er følgende:

  • Gang
  • Køkken
  • Soveværelse
  • Stue, Zone 1, 2, 3
  • Badeværelse

Køkken, soveværelse og badeværelse er nok lige lange. 

Dernæst kommer stue zonerne og gang til sidst som den mindste zone.

Har sat badeværelse på N, og de andre mindre, efter deres størrelse (m2 på rum/zone). Dette ud fra at jeg ville være sikker på badeværelse fik nok flow.

Min cirkulationspumpe kører på max, og fremløb/tilbageløb er fuldt åbnet. Og som sagt er fremløb temp 35-40 grader. Returslangerne føles lune, lidt koldere end fremløbs slangerne.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
du bliver nødt til at ha de præcise længder på hvert rum, plus længden på frem og retur til hvert rum, det vil gøre indreguleringen mere nøjagtig.

Og du har kontrolleret stiften under telestaten ikke hænger?

Returen skal være omkring 5 grader kolder
End frem.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Skrevet af Epoxymanden på 06-01-2017 22:33
du bliver nødt til at ha de præcise længder på hvert rum, plus længden på frem og retur til hvert rum, det vil gøre indreguleringen mere nøjagtig.

Og du har kontrolleret stiften under telestaten ikke hænger?

Returen skal være omkring 5 grader kolder
End frem.

 

Jeg har beregnet indstillingerne via danfoss hjemmeside. Herunder benyttes m2 som parameter, afstand imellem slanger samt længde frem til rum fra manifold. Yderligere gulv type.

Hvad er det for en stift - og hvad gør den?

Systemet ser ca. således ud, bare med 7 udgange i manifold. http://gulvvarmeshoppen.com/shop/danfoss-komplet-traadloest-184p.html

 

Stiften sidder under telestaten, det samme princip som under følerelementet på radiatoren. Når du skubber den ind skal den gerne hoppe ud igen.

Rumfølerne er parret rigtigt med telestaterne

Slangen er skyllet grundigt igennem.

Telestaten åbmer og lukker som den skal, Prøv at tage rumføleren med ud til manifolden, skru helt ned for temperaturen og se om den lukker som den skal, prøv bagefter og skru helt op.

Hvis du slukker for strømmen, lukker alle telestaterne så

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også