Cement bold til fyrfadslys

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at lave sådan nogle her.

Jeg går udfra de bliver lavet af balloner. Min plan er at dyppe, ballonen ned i en forholdsvis våd cement blanding og lade det tørre lidt og gentage det nogle gange. For at få det rustikke udtryk tror jeg at man banker lidt af i toppen så hullerne selv bliver skabt på den måde.

mit spørgsmål er således: Hvordan får man den mørke cement farve? Ren cement blvier vel en del lysere end dem der? F.eks den store kugle har flere forskellige farveelementer i sig.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/c4/97/9b/c4979b06bcd620c4c18997bf514afe42.jpg
Mvh Niklas


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal have gang i noget fibercement.. med farve i..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan købe alle mulige og umulige farver til at indfarve din beton. De har det ved tømmerhandlerne og sikkert i et endnu større udvalg, ved du kalder google med ordet "cementfarve" uden anførselstegnene.

Din støbemetode med ballonen tror jeg ikke på uden at have prøvet. Gips og gaze over en ballon vil jeg formode er både hurtigere og mere holdbart. Gips fordi det tørre mindst 100 gange hurtigere og gazen til og give styrke. Og ja, du kan roligt blande cementfarve i din gips. ;-)

Håber og have været til hjælp.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har bare set nogen der har efterlignet det. De gjorde det i balloner Men har personen brugt farve? fordi det er jo ikke en ens farve, der er lidt spil i dem.

 

Fibercement? Når jeg søger kommer der ikke rigtig noget? Tror I der er brugt ren cement med farve eller blandet med sand?

 

Skrevet af NiklasH på 05-01-2017 21:05
Har bare set nogen der har efterlignet det. De gjorde det i balloner Men har personen brugt farve? fordi det er jo ikke en ens farve, der er lidt spil i dem.

Aner ikke om det er indfarvet matriale eller bare overfladebehandlet med en form for maling, der godt kunne være en tynd gipsvælling iblandet cementfarve.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også