Gulvvarme med returtermostat

Hej,

Jeg har både gulvvarme der kører via shunt med også rum med termostat på returen. Desuden enkelte radiatorer. Derudover er huset med Danfoss Link i alle rum på nær de med termostat på returen.

Rum hvor der er returtermostat kan ikke umiddelbart føres frem til en shunt så derfor har jeg leget med tanken om at sætte telestater på fremløbet til rummene med returtermostat samtidig at jeg lader min returtermostat blive i disse rum. Dette har jeg talt med Danfoss om og det kan godt lade sig gøre dog hvis ledning mellem telestat og controlelren ikke overstiger 10-12m. Det er jo desværre ikke optimal - jeg ville godt have en opblanding via shunt til alle rum.

Mit spørgsmål er hviordan dette vil virke: for når telestaten åbner vil den fylde slangen(slangerne) op med høj temperatur til vandet når retur der så lukke ved valgt indstilling/temperatur og åbne igen når den falder. det vand jeg sender tilbage til fjernvarmen vil have temperaturen sat på returtermostaten, med er det også sådan det er i en shuntkreds - altså retur til fjernvarmen med den temperatur shunttermostaten er sat til?

Flowet i  mit scenarie er godt nok anderledes end via opblanding, men mon ikke det kan gå?

Hilsen Torben

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis