HASTER Brandt induktion 3100 Bipper hele tiden

Vores induktion plade bipper hele tiden, og det er kun de 2 plader som virker. Har prøvet at tage strømmen, men lige så snart vi tænder strømmen bipper den.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til
Har du tjekket om der er en sikring i tavlen,der er sprungen?

Vi prøver igen, i morgen --
Nej der er ingen sikringer i komfuret/kogepladen, men prøv at se i gruppetavlen på den gruppe som formentlig er mærket komfur.

fase
Har været ude og se, men det er et hpfi anlæg, og der er ingen sikringer.. kan se at det virker som om den bipper i den side hvor pladerne ikke virker.
Du har en gruppetavle, som sikkert ser lidt ud som denne her. Jeg har på denne tavle markeret de 3 sikringer som forsyner komfuret/kogeplade/ovn. Hvis 1 af de 3 sikringer er gået, vil du kunne opleve det som du beskriver. 
skru alle 3 sikriger ud og kig på dem. Hvis en af dem er gået, kan du nemt (hvis den ikke selv falder af) pille den lille prik af, som sidder i enden af sikringen. Er du i tvil, så sæt helt nye sikringer i alle 3, og se om ikke det afhjælper problemet.

 

Annonce

Jeg har præcis den samme problematik med mit induktions komfur lige nu.
Jeg har skiftet alle tre sikringer ud med nye og den bipper stadig....
Nogle gode råd ?

Er der kommet gode råd? Nu bipper mit Brandt 3100 konstant.

Min Brandt-kogeplade bipper af og til, hvis der ligger lidt vædske eller snavs på glasset. Forsøg at gøre pladen grundigt ren og tør.

Det med at se om sikringerne er i orden er problematisk. En sikring kan faktisk være i udu, uden at man kan se det på den lille prik i enden (som ilisher foreslår).


fusker

Takker for svaret.

Sikringerne er tjekket. Pladen er rengjort. Efter henvendelse til producenten og en autoriseret forhandler får jeg samme besked. Det er printkortet, der er gået. Delen koster 3500,- eksklusiv moms.

Så.. efter 11 gode år. Må der en ny til.

Æv, det er sgu da for galt. Og min kogeplade er samme fabrikat og alder, så .......

Skulle det ske for mig også, bliver den næste nok af et kvalitetsmærke skønt det måske er dyrere. Eller måske af en god, gammeldags og mindre avanceret type, som kan repareres af en fusker!


fusker
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis