Renoveringsprojekt - Sildebensparket på forskellige underlag

Hej,

ny her på forummet -  så bær over med mig, hvis der har været en tråd med udgangspunkt i nedenstående (har søgt :).

Vi er ved at renovere et hus fra 1950 -, med halv kælder. Vi ønsker at lægge sildebensparket i hele huset (badeværelser undtaget forstås). Der bliver lavet gulvvarmet i hele huset, og i den del af huset der ikke har kælder, bliver der støbt betondæk, og den del hvor der er kælder bliver der monteret varmeplader, med 22 mm. spån/finer (?) på toppen.

Havde vi nu blot skulle lægge flydende gulv gik det endda, men hvordan undgår (hvis overhovedet muligt) vi en overgang, fra der hvor man går fra betondæk til "trædæk". Problemet er at der er tale om 2 store flader der møder hinanden og det ville være "unaturligt" med en synlig overgang.

Jeg har talt med et par producenter, og desværre er der divergerende opfattelser af hvad der er muligt.

Vi vil rigtig gerne have sildbensparket men det er dyrt, og det ville være rigtig ærligt at lægge et gulv der ikke holder i længden. Så hellere lamel plank

Tillægsspøgsmål:

Vi bør vel gå efter sildebenslamelparket pga. af varmen i gulvet?

Jeg har vedhæftet en tegning, så man kan se hvor skellet går.

Rigtig Glædelig Jul

 

 

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS.
Jeg ser kun 1 sikker løsning, som heller ikke er så galt besværlig. Det er at hugge beton gulv væk, yderligere godt 2 meter, og så bygge det stykke op på samme måde med lægter på isolering og 22 mm gulvspån. Lægter skal naturligvis ligge på langs af huset, og gulvspun hen over kælder mur, så der ikke kommer et skel før muren til soveværelse/vindfang. Så mener jeg ikke at gulv " vil opdage" at der er forskel nedenunder.

Næste gang du vil vise et billede i et svar, bør du gå ind i fanen >åbn editor< Hvor du så i øverste venstre hjørne har et ikon for at indsætte billeder. Så kommer billedet direkte i indlæget og andre er fri for at skulle uploale og gemme billedet for at få det at se.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis højderne passer kan du godt lægge sammenhængende parket. Bare pas på fremløbstemperatur på gulvvarmen, specielt hvor du har gulvspån da dette reagerer hurtigere. Og start gulvvarmen lavt og kør en halv grad op pr døgn og maks 27 gr C i fremløb
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

nu indsat i teksten

hov det gik sgu for stærkt :-)

Havde et tillægsspøgsmål vedr. egeparket. Er i tvivl om jeg skal gå efter massiv eller lamel (Bjoorn). Er bange for at fuldlimet (massiv) vil give sig for meget over tid, omvendt vil det betyde, at jeg kan lægge det som én flade i de to store rum (køkken/stue).

Til jer begge tak for hurtigt respons!

//Harry
Du kan lægge begge typer som 1 gulv i begge rum. Så længe stavene er akklimatiseret før lægning, giver de sig ikke meget. Lamelopbygget parket er hurtigere at lægge, tilgengæld kan du slibe massiv parket mange gange, før det skal skiftes.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Takker!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis